Sivu 2/5

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 22:56
Kirjoittaja JeeSe
Siinähä se kalvo kai on tuon kannen alla noitten neljän ristipääruuvin avulla kiinnitettynä. Tuos mihi toi letkukin menee..
Tosin noitten kans melkeen kannattais olla varaosa valmiina kun alkaa irrottelee, siinä ne viimeistään hajoo jos muuten ehjä oliskin. :lol:

Lähetetty: 16 Tammi 2011, 17:08
Kirjoittaja Karjala
Ok, jatketaan hölmöillä.. Eli suuttimien koko näkyy siinä päällä, kun ottaa ilmanputsarin pois? ainakin siinä oli numerot 185, mikä on sitten se seuraava koko?

Ja jos auto haisee ajossa bensalta, niin eikö se silloin saa liikaa bensaa? Emäntä vaan moitti kun ajoi tanikan perässä.. :lol:



Mutta, mutta..
Karjala kirjoitti: Kertoisitteko mikä on tämän ruuvin tarkoitus?

Kuva
Edelleen tuosta pitää avata puoli kierrosta niin tyhjäkäynnin saa kohdilleen. Ei ymmärrä?? :roll:

Lähetetty: 16 Tammi 2011, 20:40
Kirjoittaja kankkis
No siinä ruuvissa on se tyhjäkäynti suutin kiinni mikä on alunperin kokoa 45, kun avaat ruuvia niin bensa pääsee virtaamaan suuttimen ohi.
Kannattaisi nyt varmaan ihan ensimmäiseksi ruuvata kaasuttimen molemmilta puolilta kyseiset ruuvit pois ja tarkistaa ettei niissä kiinni olevat tyhjäkäynti suuttimet ole tukossa.
Ne mitkä näkyy ilman putsarin alta on ilmasuuttimet

http://cudist.com/products/WEBERDiagram ... mDGAS.aspx
Tuolta löytyy vanhemman tyypin räjäytys kuva missä ei ole sitä alipaine kiihdytys pumppua, muuten ihan saman lainen

http://www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
Ja tuolta säätö ohje

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 18:47
Kirjoittaja Karjala
Tämä ongelma juontaa siis alipainesäätimen toimimattomuudesta.

Antakaas vinkkiä, mistä löytyy uusia alipainesäätimiä taunukseen? Motonet ei tunne.

Tai myykää mulle 1 vanha :lol:

Lähetetty: 25 Tammi 2011, 19:01
Kirjoittaja iji-69

Re: Weber ja hölmöt kysymykset

Lähetetty: 16 Marras 2012, 07:33
Kirjoittaja Paussi
Karjala kirjoitti:Pikkusen tyhjäkäynti ongelmaa ja weber on mulle ihan vieras käsite.

Kertoisitteko mikä on tämän ruuvin tarkoitus?

Kuva


Tuosta puoli kierrosta kun avaa, alkaa auto käymään mukavasti, mutta miksi mulla on sellainen kutina, että se kuuluisi olla tiukasti pohjassa?

Anteeksi, mä mitään weberistä tiedä, mutta hyvin hötkötti! :lol:

Noniin, nyt minullakin on tätä vikaa kun tuota nuolen osoittavaa tyhjäkäyntiruuvia kääntää aukipäin, tyhjäkäynti muuttuu paremmaksi. Ja Tane pysyy jopa käynnissä.. Täysin kiinni kun laittaa niin sammuu kun seinään. Mistähä tälläinen vika nyt sitten tuli? Aina ennen tuo ruuvi on ollut täysin kiinni kiristettynä ja hyvin on toiminut. Vika ilmeni sillä että Tane rupes sammuilee risteyksiin ja tyhjäkäynti tosissaan katosi kokonaan. Sitten alkoi kaasarin ruuvailu.

Alipaineletku on nyt vaihdettu ja on varmasti tiiviit liitokset, pääsuuttimet ovat 165 ja ilmasuuttimet 185.

Lähetetty: 16 Marras 2012, 08:24
Kirjoittaja rasavili
Tuosta ruuvista ei säädetä mitään, muutakuin vaihdella tyhjäkäyntisuuttimien kokoa :)
Sulla luultavasti tyhjäkäyntisuutin tukossa, sijaitsevat juurikin tuon ruuvin alla molemmin puolin (molemmille kurkuille omat)
Mulla teki aivan samaa ja suuttimessa oli pieni roska jonka puhalsin pois niin rupes rokkaamaan :D

Lähetetty: 16 Marras 2012, 18:27
Kirjoittaja Paussi
rasavili kirjoitti:Tuosta ruuvista ei säädetä mitään, muutakuin vaihdella tyhjäkäyntisuuttimien kokoa :)
Sulla luultavasti tyhjäkäyntisuutin tukossa, sijaitsevat juurikin tuon ruuvin alla molemmin puolin (molemmille kurkuille omat)
Mulla teki aivan samaa ja suuttimessa oli pieni roska jonka puhalsin pois niin rupes rokkaamaan :D
Aijaa hyvä tietää siis, kun eipä tuossa ollukkaa täyttä tietoa tästä ruuvista. Roskahan sen tekeekin yleensä et jos yhtäkkiä tulee bensapuolelle ongelmaa. Kaikki muut paikat tuli tuossa putsattuu kompuralla iha paitsi noi :D No kokeilen viel ottaa ne molemmat auki niin eiköhän rupee rokkaamaan tosiaan. Kiitti vastauksesta.

Eipä ihme että tane rupes gasoo brennaa vähä enempi kun tuohon ruuvin koski ja haistohan sen ajaessaki et nyt menee kyl vähä rikkaalla :D

Lähetetty: 16 Marras 2012, 23:52
Kirjoittaja taunus 78
Mulla solexin kanssa Taunus sammu aina kun pysäs. Suuttimien putsauksen jälkeen toimi taas hetken. Bensan joukossa oli vettä ja se teki helmen sinne suuttimiin, vaihdoin bensa-asemaa ja ongelmat loppu.

Lähetetty: 17 Marras 2012, 09:03
Kirjoittaja Mois
taunus 78 kirjoitti:Mulla solexin kanssa Taunus sammu aina kun pysäs. Suuttimien putsauksen jälkeen toimi taas hetken. Bensan joukossa oli vettä ja se teki helmen sinne suuttimiin, vaihdoin bensa-asemaa ja ongelmat loppu.
Kas ku et vaihtannu autoa :lol:

Lähetetty: 17 Marras 2012, 19:45
Kirjoittaja Paussi
No nyt on käyty suuttimet puhaltamas puhtaaks, kyllähä se taas lähti rokkaamaa ja pysyy käynnissä. Kiitoksia avusta jälleen :) Pientä pätkimistä on vielä kuitenki havaittavissa, varsinki pienillä kierroksilla. Esim. ykköseltä kakkoselle kun vaihtaa ja antaa taas kaasua, niin pätkäsee kerran. Tämä alkoi kun tuli nämä syksyn sateet, ilmeisesti on sitä vettäkin siellä joukossa. Kesä kuumalla kun ei ollut mitään ongelmaa.

Lähetetty: 17 Marras 2012, 21:03
Kirjoittaja rasavili
Loisto homma :)

Lähetetty: 28 Marras 2012, 19:32
Kirjoittaja fonzie
Tähän aiheeseen on hyvä jatkaa. Nyt kun postissa on tulossa uudenkarhea Weber DGV nykyisen FoMoCon tilalle, niin saako nykyisestä vivustosta helposti askarreltua Weberiin käyvän, vai täytyykö hankkia myös uusi vivusto?

Lähetetty: 28 Marras 2012, 22:32
Kirjoittaja Mois
fonzie kirjoitti:Tähän aiheeseen on hyvä jatkaa. Nyt kun postissa on tulossa uudenkarhea Weber DGV nykyisen FoMoCon tilalle, niin saako nykyisestä vivustosta helposti askarreltua Weberiin käyvän, vai täytyykö hankkia myös uusi vivusto?
Vanha vivusto luultavasti käy! Ainakin mun Hopean väriseen Taneen on laitettu 1-kurkkusen Fomocon vivusto ja kaasarina 2-kurkkunen DGAV.

Lähetetty: 29 Marras 2012, 05:28
Kirjoittaja Paussi
Minä kun tilasin tuon Weber 38/38 Dgms kaasarin Solexin 35/35 tilalle, niin Weberissä kaasuläppien vipu aukes päinvastaseen suuntaan toisin kuin Solexissa. No vaijeri piti vaan laittaa toiselta puolelta tulee ja tehä sille vaijerinsäädölle uus teline. Muuten oli sit aika kivuton asentaa :)