Weber ja hölmöt kysymykset

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Kaide
Viestit: 62
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 09:26
Paikkakunta: Vantaa

tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Kaide »

kaasarissa on varmaan edelleen roskia.
hoppa forever
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

-suuttimet irti..? mulla irtos joskus webrusta..tiiä sitten oliko kavereitten källi..
-imuvuoto
-sytytyksen ajoitus
-kaasarista lähteny mömmöä liikkeelle.. tukos..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja kankkis »

vettä bensassa ja vesihelmi tukkii tyhjäkäyntisuuttimen.
ota tyhjäkäyntisuuttimet pois ja puhaltele suuttimet ja kanavt paineilmalla ja koita uudelleen josko kävis tyhjäkäyntiä
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Kiitos vinkeistä! Purin kaasarin atomeiksi ja samalla säädin toisesta kaasarista vesikiertoryypyn kiinni.
Ongelma ei kyllä hävinnyt ja jarrucleanerilla paikansin vian olevan imuvuoto kaasarin ja imusarjan liitoksessa. Vaihdoin tiivisteen eikä alkanut pitämään.. voiskohan kaasarin tiivistepinta olla kiero?
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Jatketaan täällä. Taunuksessa ilmeni imuvuoto joka selittyi sillä et kaasarin laippa oli kiristetty kieroksi. No nyt on hiottu tiivistepinta suoraksi ja kaiken pitäs olla hyvin. Mutta kun jarrusylinteriä lähintä kiinnitys mutteria uittaa jarrucleanerissa niin käynti tippuu eli jostain pääsee edelleen imemään. Normaalia? Haittaako? Tosiaan suihkimalla ei merkitystä mutta jos "uittaa" nii alkaa käynti takkuamaan...
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ei kai se ajossa ui jarrucleanerissä :wink:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

No ei mutta onhan siellä oltava imuvuoto mutta onko noin pieni vakava vai kovaa ajoa?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

sanoisin että ajoa vaan.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Laita liimaa/massaa väliin.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

katoppa nyt kuitenki vielä ne letkutki,tehostimelle menevä sekä se huohottimelle menevä....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Morjenstaa. Ongelmia DFTH 30/34 kanssa, eli toiset kurkut eivät aukea lainkaan kaasareista. Kurkun pitäisi aueta tollasen kalvon avulla, mutta ei aukea. Millä perjaatteella toi kalvosysteemi toimii, kun ei siihen mitään letku yms tule ?

Tässä kuvassa näkyy millainen vivusto on, eli kalvon pitäisi painua sisäänpäin, kun kaasua painetaan reilummin

Kuva
Kuva
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Eikös siinä kalvo systeemissä oo itessään rungossa se alipaine kanava.

edit: on siinä http://faq.ford77.ru/pdf/sierra/0903-04a.pdf
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

henu kirjoitti:Eikös siinä kalvo systeemissä oo itessään rungossa se alipaine kanava.

edit: on siinä http://faq.ford77.ru/pdf/sierra/0903-04a.pdf
Okei eli ainoana vaihtoehtona on , että siellä on kalvot rikki.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Ota se alipainen kello irti ni sen kalvonhan saa sit testattua.
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

henu kirjoitti:Ota se alipainen kello irti ni sen kalvonhan saa sit testattua.
juu pitää tutkia. kiitos avusta :)
Vastaa Viestiin