Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Valvojat: Timppa , Pj , taunus 78
Karjala
Viestit: 123 Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28
Viesti
Kirjoittaja Karjala » 12 Tammi 2011, 21:32
Pikkusen tyhjäkäynti ongelmaa ja weber on mulle ihan vieras käsite.
Kertoisitteko mikä on tämän ruuvin tarkoitus?
Tuosta puoli kierrosta kun avaa, alkaa auto käymään mukavasti, mutta miksi mulla on sellainen kutina, että se kuuluisi olla tiukasti pohjassa?
Anteeksi, mä mitään weberistä tiedä, mutta hyvin hötkötti!
Mois
Viestit: 7871 Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mois » 12 Tammi 2011, 21:34
Saattaa vaik olla tyhjäkäynnin ilmaruuvi.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Karjala
Viestit: 123 Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28
Viesti
Kirjoittaja Karjala » 12 Tammi 2011, 21:39
Ok, mutta siinä ei ole jousta joten se kuuluisi olla tiukasti pohjassa? Nyt ruuvi on löysällä ja sehän saattaa vaikka hukkaantua.
Mois
Viestit: 7871 Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mois » 12 Tammi 2011, 21:41
Jos siin ei oo O-rengasta tiivisteenä nii sit kuuluu olla tosiaan pohjille kiristetty. Solexis on tommonen saman näkönen ruuvi josta säädetään tyhjäkäynti, Weberistä ei oo mitään tietoa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
iji-69
Viestit: 249 Liittynyt: 15 Loka 2009, 00:11
Paikkakunta: Tervakoski
Viesti
Kirjoittaja iji-69 » 12 Tammi 2011, 21:58
Tyhjäkäynnin seosruuvi on kuvassa nuolesta alas 5 cm ja vähän oikealle.
Ford johtaa.
vtormane
Viestit: 657 Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti
Kirjoittaja vtormane » 12 Tammi 2011, 22:28
ruuvin alla on tyhjäkäyntisuutin. ja pitää olla kiinni ja o-rengas kuuluu olla. alhaalla olevasta ruuvista säädetään tyhjäkäynti.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Mois
Viestit: 7871 Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mois » 12 Tammi 2011, 22:41
vtormane kirjoitti: ruuvin alla on tyhjäkäyntisuutin. ja pitää olla kiinni ja o-rengas kuuluu olla. alhaalla olevasta ruuvista säädetään tyhjäkäynti.
Kaasuläppien vivustossa nähtävästi sitten se varsinainen tyhjäkäyntinopeuden säätö...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Karjala
Viestit: 123 Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28
Viesti
Kirjoittaja Karjala » 12 Tammi 2011, 22:54
No onpa se piilossa! Melkovarmasti ilman kuvaa en olisi koskaan sitä löytänyt. Kiitos!
Mutta jos tuo on tyhjäkäynti, niin mitä ne 2 muuta moleminpuolin kaasaria olevat jousella varustetut on?
kankkis
Viestit: 98 Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila
Viesti
Kirjoittaja kankkis » 12 Tammi 2011, 22:54
nuolen osoittaman ruuvin alta/ruuvissa kiinni on tyhjäkäynti suuttimet jos avaus helpottaa tyhjäkäyntiin niin luultavasti suuttimet liian pienet. Kannattaa koittaa tulpata kuvassa oleva alipaine letku vallan pois käytöstä itsellä ainakin sekotti tyhjäkäynnin, kyseinen värkki on joku tyhjä käynnin korotin tai joku vastaava ja jollei ole tarpeeksi alipainetta/alipaine huojuu alkaa kusemaan bensaa ohi tyhjäkäyntipiirin.
Ne jousilla varustetut on seos ruuvit
Karjala
Viestit: 123 Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28
Viesti
Kirjoittaja Karjala » 12 Tammi 2011, 23:04
kankkis kirjoitti: Kannattaa koittaa tulpata kuvassa oleva alipaine letku vallan pois käytöstä itsellä ainakin sekotti tyhjäkäynnin,
Eli juurikin letku?
kankkis
Viestit: 98 Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila
Viesti
Kirjoittaja kankkis » 12 Tammi 2011, 23:07
juuri kyseinen letku, itsellä ainakin auttoi
Karjala
Viestit: 123 Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28
Viesti
Kirjoittaja Karjala » 12 Tammi 2011, 23:11
Kiitos, minäpä kokeilen.
mayline
Viestit: 148 Liittynyt: 11 Marras 2004, 11:16
Paikkakunta: Lieto
Viesti
Kirjoittaja mayline » 13 Tammi 2011, 08:51
Kannattaa koittaa tulpata kuvassa oleva alipaine letku vallan pois käytöstä itsellä ainakin sekotti tyhjäkäynnin,
Oletko tarkistanut että sen kalvo ei ole rikki?.
kankkis
Viestit: 98 Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila
Viesti
Kirjoittaja kankkis » 13 Tammi 2011, 11:56
No itsellä on aivan uusi kaasari, mutta se ottaa alipaineen ainoastaan toisesta kurkusta ja ilmeisesti viri nokan aiheittama overlap aiheuttaa alipaneen huojumisen tyhjäkäynnillä
Karjala
Viestit: 123 Liittynyt: 23 Joulu 2010, 18:28
Viesti
Kirjoittaja Karjala » 13 Tammi 2011, 22:49
Ei oo helppoa..