Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
vettä bensassa ja vesihelmi tukkii tyhjäkäyntisuuttimen.
ota tyhjäkäyntisuuttimet pois ja puhaltele suuttimet ja kanavt paineilmalla ja koita uudelleen josko kävis tyhjäkäyntiä
Kiitos vinkeistä! Purin kaasarin atomeiksi ja samalla säädin toisesta kaasarista vesikiertoryypyn kiinni.
Ongelma ei kyllä hävinnyt ja jarrucleanerilla paikansin vian olevan imuvuoto kaasarin ja imusarjan liitoksessa. Vaihdoin tiivisteen eikä alkanut pitämään.. voiskohan kaasarin tiivistepinta olla kiero?
Jatketaan täällä. Taunuksessa ilmeni imuvuoto joka selittyi sillä et kaasarin laippa oli kiristetty kieroksi. No nyt on hiottu tiivistepinta suoraksi ja kaiken pitäs olla hyvin. Mutta kun jarrusylinteriä lähintä kiinnitys mutteria uittaa jarrucleanerissa niin käynti tippuu eli jostain pääsee edelleen imemään. Normaalia? Haittaako? Tosiaan suihkimalla ei merkitystä mutta jos "uittaa" nii alkaa käynti takkuamaan...
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Morjenstaa. Ongelmia DFTH 30/34 kanssa, eli toiset kurkut eivät aukea lainkaan kaasareista. Kurkun pitäisi aueta tollasen kalvon avulla, mutta ei aukea. Millä perjaatteella toi kalvosysteemi toimii, kun ei siihen mitään letku yms tule ?
Tässä kuvassa näkyy millainen vivusto on, eli kalvon pitäisi painua sisäänpäin, kun kaasua painetaan reilummin