Kaasarista/Kulutuksesta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Juurikin noin. Kyllä se pelaa muutenkin, mutta kulutusta ja tehoa saa vähän optimoitua noin. Tuli ajeltua tutkaankin lentokentällä kun tuota säädin, niin sai ihan viimeiset huiputkin irti Mitä lie reilut 130 irtosi Matkaa ei mitattu... 5v loota tuossa tosiaan on ja väitän, että siististi ajaen kohtuullisilla renkailla menee 6 alkavaan kulutuslukemaan maantietä. CV kaasarit on oikeasti loistavia laitteita pelatessaan. Viritettäessä eivät enää kovin mukavia. Tosin mun tarkemmat kokemukset pärräpuolelta.tollikka kirjoitti:Eli sytkää aikasemmalle kunnes alkaa lämpimänä nakuttaa, ja pikkasen takas? En tarkalleen muista miten on nyt säädetty, mutta auto aineski pelittää hyvin nykimättä.
Tarkoittaako testeri tyhjäkäynnin mittaamista vaikka leiman yhteydessä? Ei ihan kamalasti kerro ajonaikaisista seoksista... Jarrujen laahaus tosiaan lisää kulutusta roimasti.arska82 kirjoitti:Oma 1.6 meni maantiellä 8 litran pintaan molemmilla yks- ja kakskurkkusilla kaasareilla, mutta kaupungissa hörppi semmosta 13-14 litraa. Ja säädöt oli kuitenkin testerillä mitaten hyvät?! Jarrujen laahaus tosin toi minullekkin lisää kulutusta ihan urakalla?!
Mopon CV kaasarit saa toimimaan siinä missä muutkin, ahdetussa tai vaparissa.Stefa kirjoitti:CV kaasarit on oikeasti loistavia laitteita pelatessaan. Viritettäessä eivät enää kovin mukavia. Tosin mun tarkemmat kokemukset pärräpuolelta.
Tapauskohtaisia erojakin on, mutta yleisesti Mikunit helpompia kuin Keihinit tai Tellut.
Fordin VV kaasari on kokonaan omanlaisensa tapaus.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Saa ne toimimaan juu, en sitä tarkoittanut. Mutta siinä missä "normaali" kaasari tarvitsee "vain" suuttimien kanssa pelaamista, saa CV:ssä kikkailla erilaisilla palautinjousilla jne ja on myös aika herkkä putsarin muutoksille. Tosiaan keihinit omassa mopossa jossa muutettu putsarikoteloa, nokat ja putkisto. Tuosta foordin VV:stä en tosiaan tiedä mitään, en ole edes nähnyt koskaanJari H kirjoitti:Mopon CV kaasarit saa toimimaan siinä missä muutkin, ahdetussa tai vaparissa.Stefa kirjoitti:CV kaasarit on oikeasti loistavia laitteita pelatessaan. Viritettäessä eivät enää kovin mukavia. Tosin mun tarkemmat kokemukset pärräpuolelta.
Tapauskohtaisia erojakin on, mutta yleisesti Mikunit helpompia kuin Keihinit tai Tellut.
Fordin VV kaasari on kokonaan omanlaisensa tapaus.
Mopoissa tota ilmanputsaria käyteään tehonrajoitus/päästö hommaan.
Ihan normi show, että esim. joku zzr kawa vakio säädöillä ei käy edes tyhjäkäyntiä jos on putsaripytyn kansi auki.
Melkein kaikki kaasari mopot menee tosi laihalle jos jättää putsari elementin pois.
Mopoihin tarkoitetuja pikku putsareita kannattaa välttää, toimivat(=virtaavat) monasti huonommin kuin vakio suodatin. Vapari elementti orkkis kotelossa toimivin ratkaisu.
Ihan normi show, että esim. joku zzr kawa vakio säädöillä ei käy edes tyhjäkäyntiä jos on putsaripytyn kansi auki.
Melkein kaikki kaasari mopot menee tosi laihalle jos jättää putsari elementin pois.
Mopoihin tarkoitetuja pikku putsareita kannattaa välttää, toimivat(=virtaavat) monasti huonommin kuin vakio suodatin. Vapari elementti orkkis kotelossa toimivin ratkaisu.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
juuttuvakurkkuinen
oikeestaan vois joskus kokeilla kahta tai neljää muuttavakurkkuista... itekkin joskus 80 luvun loppupuolella pääsin alle seiskan kulutuslukemiin. yhdellä siis.
-vk-
-vk-
Mulla tuossa varsinaisen elementin en usko virtausta rajoittavan koska samaa käytetään myös puolta isommassa koneessa. Sen sijaan sen kotelo oli todella ahdas, varmaan 75% filtterin pinta-alasta seinää vasten ja imuilma vain tulitikkuaskin kokoisesta reiästä. Filtteri likaantui vain tuosta reiäin kohdalta. Mulla siis vakio elementti avarretussa vakiokotelossa ja uusiksi meni kaasareista aivan kaikki (suuttimet, neulat ja jouset). Talvella filtteri kuivana ja isompi pääsuutin, kesällä kevyesti öljyttynä ja vähän laihemmalla.Jari H kirjoitti:Mopoissa tota ilmanputsaria käyteään tehonrajoitus/päästö hommaan.
Ihan normi show, että esim. joku zzr kawa vakio säädöillä ei käy edes tyhjäkäyntiä jos on putsaripytyn kansi auki.
Melkein kaikki kaasari mopot menee tosi laihalle jos jättää putsari elementin pois.
Mopoihin tarkoitetuja pikku putsareita kannattaa välttää, toimivat(=virtaavat) monasti huonommin kuin vakio suodatin. Vapari elementti orkkis kotelossa toimivin ratkaisu.
kyllä TAUNUS haukkaa kylmänä noin15- 16l .lämpimänä n 8-10l ja yli satasta kun ajaa 10L ja yli. Ei TAUNUKSET ole ikinä olleet pieniruokasia.Jos vaihdettu 5v laatikko ja renkaat/vanteet isommaksi yleensä matkamittari heittää n10% liikaa.jote 500km ja mittari näyttää 550km.Olen omistanut 9 taunusta eikä millään ole ollut 7:lla alkavia lukemia.Pienin kulutus oli 2l ohc:llä 8-10L.Lukekaa vanhoja esitteitä ja koe ajoja missä on kulutuksista.Onnittelut kuitenkin seiskalla alkaville lukemille
eli voidaan päätellä että; kaiken ne vie minkä tankkiin laittaa
ei vaan..
loppuun ajettu 1.6LC moottori jossa 2-k ratas solexi (väärällä seos ruuvilla ja 200:lla pääsuuttimilla)
type-9:llä ja aavikkoperällä
kulutus maantiellä jotain 20l/100km
meni usko töissäkäymisen hyödystä..
ei vaan..
loppuun ajettu 1.6LC moottori jossa 2-k ratas solexi (väärällä seos ruuvilla ja 200:lla pääsuuttimilla)
type-9:llä ja aavikkoperällä
kulutus maantiellä jotain 20l/100km
meni usko töissäkäymisen hyödystä..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..