Sivu 1/2

KORKEUS säädettävä alustasarja Taunukseen

Lähetetty: 07 Marras 2010, 20:14
Kirjoittaja topsa5
Tietääkö kukaan, mistä saisi korkeus säädettävän alustasarjan Taunukseen ? ei tunnu millään löytyvän. Jos löytyy niin linkkiä ja hintaa. Kiitos :)

Lähetetty: 07 Marras 2010, 20:59
Kirjoittaja Paussi
kysy rallyracelta löytyykö sieltä :) Rallyracefin.fi

Lähetetty: 07 Marras 2010, 21:05
Kirjoittaja Sultzi
Tuskin löytyy valmista. Eteen varsinkin on vaikea toteuttaa ns. lain puitteissa. Ongelmaa lähinnä tuottaa iskarin kiinnitys tukivarteen, kun alkuperäinen kiinnitys suunniteltu vain vaimennukseen. Ei kestä mitenkään jousikuormaa enään lisäksi. Taakse sitten saa melkein mitkä vaan laitettua kun yläpään joutuu tekemään uudestaan kuitenkin. heka tais laittaa jotkut nissanin d2 kynätolpat taakse?

Edit: Tosin nyt tuli mieleen että avo:lta saa kynäjousta eteen, mutta se mainitsemani alatukivarren kiinnitys tarvii tehdä paremmaksi.

Lähetetty: 07 Marras 2010, 22:01
Kirjoittaja heka
Jeps 200sx tolpat tuli sovellettua paikoilleen. Tuolta löytyy parit kuvat taka tolppien sovituksesta, akselin puolen kiinnitys tulee hieman eri tavalla kun akselikin vaihtuu. Ja tulee sinne takapäähän kaveriksi vielä neli-linkit ja watt linkki :wink:
http://s3.photobucket.com/albums/y87/ta ... /?start=40

Lähetetty: 09 Marras 2010, 20:21
Kirjoittaja topsa5
soitin rallyracelle, kyllä heidän kauttansa saisi korkeus + jäykkyys säädettävän alustan. hinta vain oli komia, 980e :)

Lähetetty: 09 Marras 2010, 21:31
Kirjoittaja Sultzi
Kyselitkö sen tarkemmin tota etupään iskarista? Lienee se sama malli jota AVO:lta löytyy joka tulee kiinni orkkis paikkoihin=ei toimi.

Tosin en tiedä riittäisikö tuohon ongelmaan vain se, että hitsais orkkis iskarin alapään lattaan mutterit päälipuolelle ja kiristäis pultit alhaalta päin, jolloin ainakin osa painosta olisi alatukivarren alaosan päällä. Tosin taitaa olla silti liian heikko.

Lähetetty: 09 Marras 2010, 21:35
Kirjoittaja Luhtis
Joo etupää on vähän hankala. Jossain satsissa/jollain ulkomaan voorumilla/tms oli joku juttu sen tukivarren vahvistuksesta silleen että kestäis coil overin laittaa sinne mutta en muista missä. ja siitäkään tiedä sitten ett miten meikäläinen katsastusmies siihen suhtautuu.. Jotain kalikoita sinne laitettiin väliin ja hitsattiin jne.

Lähetetty: 09 Marras 2010, 21:38
Kirjoittaja Sultzi
Kyllähän sen saa helpostikin tehtyä kestämään se kynätolppa, ongelmana tosiaan vain tää suomen lainsäädäntö.

Lähetetty: 09 Marras 2010, 21:41
Kirjoittaja Luhtis
tarttis hakea trafilta lupa lujuuslaskelmien ym shitin kanssa tollasista muutetuista tukivarsista ja alkaa myymään coil-over-mallin tukivarsia :)

Lähetetty: 09 Marras 2010, 22:03
Kirjoittaja Sultzi
Siinähän sulle hyvä homma :P Tohon riittäis hyvin ihan kun tekis putkesta uuden tukivarren, kuten ovat englannissa tehneet kun on löysempää. Samalla sais korjattua sitä alapallonivelen kulmaa paremmaksi, sallien matalamman auton. Yläpallossahan on samaa ongelmaa, mutta taunus-sälli joskus vinkkas että granadoissa on orkkis nivelissä ollut eri kulmassa se nivel joka sallii enempi madallusta.

Lähetetty: 09 Marras 2010, 22:06
Kirjoittaja Luhtis
Nonii nyt kun just tuli hitsiluokat taas laitettua voimaan kun piti täyspitkän perävaunun akseleita vahvistella niin nyt vois ihan päivänvaloa kestävästi hitsaillaki noita :) nyt tarvitaan enää ingen gör joka laskee ja piirtelee sopivan näkösiä kuvajaisia toisille ingen göreille.

Lähetetty: 09 Marras 2010, 22:36
Kirjoittaja Sultzi
Kai täältä joku insinööri löytyy? :lol:

Lähetetty: 09 Marras 2010, 23:10
Kirjoittaja Tehro
onkos tuolla saari valtiossa joku leimaillu autojaan muille putki varsille?

Lähetetty: 09 Marras 2010, 23:58
Kirjoittaja Sultzi
Eipä siellä tunnu olevan niin tarkkaa tuo meininki. Kunhan auto liikkuu niin hyvä tyyliin :lol:

Lähetetty: 10 Marras 2010, 19:13
Kirjoittaja Tehro
TUlihan vaan mieleen että jos joku paja tekee niitä siellä laillisesti ni eiks moisen pajan tuotteet oo eu:n myötä laillisia myös täällä.