KORKEUS säädettävä alustasarja Taunukseen

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

KORKEUS säädettävä alustasarja Taunukseen

ViestiKirjoittaja topsa5 » 07 Marras 2010, 20:14

Tietääkö kukaan, mistä saisi korkeus säädettävän alustasarjan Taunukseen ? ei tunnu millään löytyvän. Jos löytyy niin linkkiä ja hintaa. Kiitos :)
Projekti Ford Taunus vm 77, 2.0 OHC, 187hp
Romu Lada nappisilmä vm 84, 1.2, 30hp
Jääratojen kingi Lada 1200s vm 86, 1.2, 50hp
Kaks lähtöä ja kotia Volkswagen Kupla x 2, 1750cc molemmat, 80hp
Käyttis Mercedes-Benz 190E, vm 90, 2.0, 120hp
topsa5
 
Viestit: 49
Liittynyt: 06 Syys 2010, 10:17
Paikkakunta: Kokkola

ViestiKirjoittaja Paussi » 07 Marras 2010, 20:59

kysy rallyracelta löytyykö sieltä :) Rallyracefin.fi
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
Paussi
 
Viestit: 851
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sultzi » 07 Marras 2010, 21:05

Tuskin löytyy valmista. Eteen varsinkin on vaikea toteuttaa ns. lain puitteissa. Ongelmaa lähinnä tuottaa iskarin kiinnitys tukivarteen, kun alkuperäinen kiinnitys suunniteltu vain vaimennukseen. Ei kestä mitenkään jousikuormaa enään lisäksi. Taakse sitten saa melkein mitkä vaan laitettua kun yläpään joutuu tekemään uudestaan kuitenkin. heka tais laittaa jotkut nissanin d2 kynätolpat taakse?

Edit: Tosin nyt tuli mieleen että avo:lta saa kynäjousta eteen, mutta se mainitsemani alatukivarren kiinnitys tarvii tehdä paremmaksi.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja heka » 07 Marras 2010, 22:01

Jeps 200sx tolpat tuli sovellettua paikoilleen. Tuolta löytyy parit kuvat taka tolppien sovituksesta, akselin puolen kiinnitys tulee hieman eri tavalla kun akselikin vaihtuu. Ja tulee sinne takapäähän kaveriksi vielä neli-linkit ja watt linkki :wink:
http://s3.photobucket.com/albums/y87/ta ... /?start=40
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
heka
 
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

ViestiKirjoittaja topsa5 » 09 Marras 2010, 20:21

soitin rallyracelle, kyllä heidän kauttansa saisi korkeus + jäykkyys säädettävän alustan. hinta vain oli komia, 980e :)
Projekti Ford Taunus vm 77, 2.0 OHC, 187hp
Romu Lada nappisilmä vm 84, 1.2, 30hp
Jääratojen kingi Lada 1200s vm 86, 1.2, 50hp
Kaks lähtöä ja kotia Volkswagen Kupla x 2, 1750cc molemmat, 80hp
Käyttis Mercedes-Benz 190E, vm 90, 2.0, 120hp
topsa5
 
Viestit: 49
Liittynyt: 06 Syys 2010, 10:17
Paikkakunta: Kokkola

ViestiKirjoittaja Sultzi » 09 Marras 2010, 21:31

Kyselitkö sen tarkemmin tota etupään iskarista? Lienee se sama malli jota AVO:lta löytyy joka tulee kiinni orkkis paikkoihin=ei toimi.

Tosin en tiedä riittäisikö tuohon ongelmaan vain se, että hitsais orkkis iskarin alapään lattaan mutterit päälipuolelle ja kiristäis pultit alhaalta päin, jolloin ainakin osa painosta olisi alatukivarren alaosan päällä. Tosin taitaa olla silti liian heikko.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Luhtis » 09 Marras 2010, 21:35

Joo etupää on vähän hankala. Jossain satsissa/jollain ulkomaan voorumilla/tms oli joku juttu sen tukivarren vahvistuksesta silleen että kestäis coil overin laittaa sinne mutta en muista missä. ja siitäkään tiedä sitten ett miten meikäläinen katsastusmies siihen suhtautuu.. Jotain kalikoita sinne laitettiin väliin ja hitsattiin jne.
Luhtis
 
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

ViestiKirjoittaja Sultzi » 09 Marras 2010, 21:38

Kyllähän sen saa helpostikin tehtyä kestämään se kynätolppa, ongelmana tosiaan vain tää suomen lainsäädäntö.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Luhtis » 09 Marras 2010, 21:41

tarttis hakea trafilta lupa lujuuslaskelmien ym shitin kanssa tollasista muutetuista tukivarsista ja alkaa myymään coil-over-mallin tukivarsia :)
Luhtis
 
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

ViestiKirjoittaja Sultzi » 09 Marras 2010, 22:03

Siinähän sulle hyvä homma :P Tohon riittäis hyvin ihan kun tekis putkesta uuden tukivarren, kuten ovat englannissa tehneet kun on löysempää. Samalla sais korjattua sitä alapallonivelen kulmaa paremmaksi, sallien matalamman auton. Yläpallossahan on samaa ongelmaa, mutta taunus-sälli joskus vinkkas että granadoissa on orkkis nivelissä ollut eri kulmassa se nivel joka sallii enempi madallusta.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Luhtis » 09 Marras 2010, 22:06

Nonii nyt kun just tuli hitsiluokat taas laitettua voimaan kun piti täyspitkän perävaunun akseleita vahvistella niin nyt vois ihan päivänvaloa kestävästi hitsaillaki noita :) nyt tarvitaan enää ingen gör joka laskee ja piirtelee sopivan näkösiä kuvajaisia toisille ingen göreille.
Luhtis
 
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

ViestiKirjoittaja Sultzi » 09 Marras 2010, 22:36

Kai täältä joku insinööri löytyy? :lol:
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Tehro » 09 Marras 2010, 23:10

onkos tuolla saari valtiossa joku leimaillu autojaan muille putki varsille?
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Tehro
 
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sultzi » 09 Marras 2010, 23:58

Eipä siellä tunnu olevan niin tarkkaa tuo meininki. Kunhan auto liikkuu niin hyvä tyyliin :lol:
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja Tehro » 10 Marras 2010, 19:13

TUlihan vaan mieleen että jos joku paja tekee niitä siellä laillisesti ni eiks moisen pajan tuotteet oo eu:n myötä laillisia myös täällä.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Tehro
 
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron