Taunus 74-75 XL

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

multahan tietysti löytyis ylimääräset kromikaare ja ilmesesti orkkis kylkilistat
ylimääräsenä varaosa autosta :roll:
tarjouksia otetaan vastaan :P
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Mun mielestä tuo Nettitauton coupen hinta on ihan realistinen - tinki varaa on, 5-lovinen laatikko, 2.0 kone. Näytti olevan RS-vanteetkin vielä ja vapaavirtaussuodatin :) Jos hintaa vertaa Jussin maksamaan 200e, niin 300e kun tarjoo niin voi sanoa että 200e oli kallis ;)

Vaan nämä on niin ottaa antaa juttuja... auto on kuitenkin sen ikänen että työtä riittää. Aikoinani kun coupe olin ostamassa ja rahat tilillä, ostin Keltasen Pörssin ja lähdettiin hakemaan LÄHINTÄ coupea. Ja hinnalla ei ollut väliä :D
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

heka kirjoitti:multahan tietysti löytyis ylimääräset kromikaare ja ilmesesti orkkis kylkilistat
ylimääräsenä varaosa autosta :roll:
tarjouksia otetaan vastaan :P
Onko ne Coupen kylkilistat ne semmoiset leveemmät jotka tulee siihen kylkipokkauksen yläreunaan?? Omasta oli ajan saatossa päässy hukkumaan ja on ollu ties kuinka kauan ostoslistalla. Onko kaikki listanpätkät talleessa ja suht hyvä kuntoisia?? Galleriassa oli hyvä kuvakin noista ko listoista..olisin kyl kiinnostunu semmoisista ja noista kromikaarista.
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Noita kromikaaria on kai kahdenlaisia. Metalliset (alumiinia?) jotka tulee nastoilla kiinni kaariin. Sitten oon törmänny muovisiin, jotka olivat kiinni liimalla tai teipillä.

Niin kuin voitte kuvitella, nuo metalliset on ajan saatossa kaikki enemmän tai vähemmän kieroja tai kolhuilla. Nuo muoviset pysyy paremmassa kunnossa, itselläni on yhdet tälläiset, eivät kuitenkaan ylimääräiset :? Ne on ~75 XL tai GXL mallista muistaakseni. En sitten tiedä onko alkuperäiset jne. mutta I-koppasen kaariin ne istuu kuin nyrkki silmään :)
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
teekoo
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Marras 2004, 10:11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja teekoo »

Taco kirjoitti:Niin kuin voitte kuvitella, nuo metalliset on ajan saatossa kaikki enemmän tai vähemmän kieroja tai kolhuilla.
Joo, mun -71 XL:ssä on alumiiniset listat. Ne on kyllä niin pehmeätä ainetta, että niitä on helppo käsin muotoilla tarvittaessa. "Väärän" pyörän kaari on helppo sovittaa paikalleen, jos vain pituus riittää. Muistaakseni etupyörien kaaret ovat pidempiä. Vaikka nuo listat nätit onkin, niin ei ne kyllä oikein auton ruostumista ehkäiseviä varusteita ole :D.

Vielä niistä I-korisen perus- ja L-mallien eroista. Jos L-merkki takaluukun kannesta on vuosien saatossa kadonnut, niin hyviä tuntomerkkejä ovat:
- perusmallissa lattialla kumimatto, L:ssä nukkamatto
- perusmallissa puskureissa ei kumilistoja, L:ssä on
- perusmallissa ovien ikkunankehyksissä ei kromilistoja, L:ssä on

Rekisteriotteeseen ei näissä malliasioissa hirveästi kannata luottaa. Mäkin olen rekisteriotteen mukaan joskus omistanut 78-mallisen 2.0 XL:n. Oli muuten kova työ saada tuo oikaistuksi. Konttoristi ei millään meinannut uskoa, että malli on väärin.
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

http://photobucket.com/albums/y87/taunu ... IM0613.jpg

siinä näkyy listat ja kaaret on alumiinia ja oli muistaakseni kahdessa kaaressa lievät lommot muuten suorat ja tuon takinmaisen kylkilistan irtioleva pala on myös tallessa
tarjota saa
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Taco kirjoitti:Mun mielestä tuo Nettitauton coupen hinta on ihan realistinen - tinki varaa on, 5-lovinen laatikko, 2.0 kone. Näytti olevan RS-vanteetkin vielä ja vapaavirtaussuodatin :) Jos hintaa vertaa Jussin maksamaan 200e, niin 300e kun tarjoo niin voi sanoa että 200e oli kallis ;)
No mää olenkin jo pari päivää kironnu, et miksei tää auto ollu myynnissä pari vuotta sitten kun mää etsin coupea..


Taco kirjoitti: Vaan nämä on niin ottaa antaa juttuja... auto on kuitenkin sen ikänen että työtä riittää. Aikoinani kun coupe olin ostamassa ja rahat tilillä, ostin Keltasen Pörssin ja lähdettiin hakemaan LÄHINTÄ coupea. Ja hinnalla ei ollut väliä :D
Mulla sama homma.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

onkos tuossa se monenkin himoitsema iso-atlas?
Taunus Maximus =)
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

janzamar kirjoitti:onkos tuossa se monenkin himoitsema iso-atlas?
Nettiauton coupessa ei ole, ks. ukormin viestit. Tossa valkoisessa voi olla vaikka mitä...
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

heka kirjoitti:http://photobucket.com/albums/y87/taunu ... IM0613.jpg

siinä näkyy listat ja kaaret on alumiinia ja oli muistaakseni kahdessa kaaressa lievät lommot muuten suorat ja tuon takinmaisen kylkilistan irtioleva pala on myös tallessa
tarjota saa
Ota noi ihmeessä jemmaan ettet vahingossa hukkaa!! :) En tiä yhtään paljonko noiden käypä hinta sit ois.. mitä pyydät?? Pystyisitkö lähettään ne vaikka matkahuollon kautta jos tehään kaupat..? Vai missä päin majailet??
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

2DXL kirjoitti:Eli sulla olis tiedossa farmari XL / GXL?? Millainen peli on kyseessä?
kyseessä on kylläkin ihan perusmalli, -75, rek no SAR-449, poistettu rekisteristä -93
tavalliset kromipuskurit, kumimatto lattialla, tavallinen mittaristo ilman kelloa, ovien ja ikkunoiden ympäri kromilistat, myös katon tippalistat kromia, kromiset pyöränkaaret. 1.6 koneella. uudempi kojelauta, mutta se ohuempi ykkösmallin ratti. Niin ja keskikonsolilla, jossa (alkuperänen?) nuppimankka vuodelta miekka & kivi, pikkusen ennen nakkisotia.

empäs älynny tänäänkään kuvia ottaa, kun ohi ajoin. kävin toki jo renkaat potkimassa, eli melkein kaikki mahollinen puolestavälistä kylkeä alaspäin menetetty, kromit vielä kondiksessa. takana muuten alumiiniset sisälokarit. en oo moisia ennen nähny, edessä kyllä.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
ukormi
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Huhti 2005, 22:20

Viesti Kirjoittaja ukormi »

Minulle voi myös tarjota -74/-75 coupen XL/GXL listoja ja muita hilppeitä.

Laita maililla tai privana tänne.
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

en osaa sanoa hintaa mutta ylimääräset on mulle eli tarjota saa ja katsotaan mihin hinta muodostuu privaa tai soittoa numeroon 0504906563

T:Heikki
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Vastaa Viestiin