Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

ViestiKirjoittaja haapis75 » 19 Loka 2010, 22:26

Hei onks kellään mitään hajua aiheesta kanta-auto tarkastus? Onko jo myöhästä kun prosentteja on jo otteessa aika pirusti ja kiinnostas toi taka-akselin vaihto. Ei taho tattiksen oma perä oikeen pysyä paketissa. Kestäsköhän mahdollisesti joku 700-Volvon akseli? Sattus nääs nurkassa oleen 3,31 välitteinen sellanen ja pari 200:sen normi akselia.Onhan niissä tietysti korvakkeen hitsausta ja sen semmosta pientä vääntöä.. (VOLVO.. kuulostaa ihan ruotsalaiselta kirosanalta. mut olihan se vähän niinku voortti välillä..!?) Eli siis onko edes olemassa taunuksen alle helposti käyvää ja myöskin vääntöä kestävää akselia?
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
haapis75
 
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

ViestiKirjoittaja Sultzi » 19 Loka 2010, 22:30

Ei ole enään kanta-autotarkastusta. Prosenttiraja se 50% joka täyttyy jo itse kantavasta korista ja luukuista. Periaatteessa kaiken muun voi sitten vaihtaa. Myös vanhat otteessa olevat prosentit voi käydä konttorilla muuttamassa nykyisien sääntöjen mukaisiksi. Joten ei ole mitään ongelmaa sitä akselia vaihtaa.

Edit: Ja itsellä on tuommonen 940 taka-akseli detroit lockerin lukolla mk3 cortinassa alla http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-12708
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

ViestiKirjoittaja henu » 19 Loka 2010, 22:46

haapis75 kirjoitti:Eli siis onko edes olemassa taunuksen alle helposti käyvää ja myöskin vääntöä kestävää akselia?

En tiedä miten helposti menee mut Fox mustangin akseli olis kuulemma melko käypänen leveyden ja kiinityksien suhteen.
Sehän taitaa olla 8.8" ja lukkoja on varmasti tarjolla reilusti, ei tietty ihan kevein akseli mut kestää varmaan.
Avatar
henu
 
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Tehro » 19 Loka 2010, 22:59

En tiiä mut näyttää melkein kaikkien uusien mustien perät suht oikean levysiltä näin silmämääräsesti katottuna.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Tehro
 
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja haapis75 » 19 Loka 2010, 23:04

No mutta tämäpä oli messevä tietää. on tainnu joku tippua eu-kelkasta.. saattaahan tämä osaltaan nostaa rakentelu mielialaa. vielä kun ois aikaa ja rahaa ja taitoa ja..
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
haapis75
 
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

ViestiKirjoittaja haapis75 » 19 Loka 2010, 23:12

olikos siinä 900:n akselissa alunperin yhellä vai kahella alatukivarrella se tuenta ku tossa 700:ssa on joku epämiellyttävästi asennettavan näkönen tukivarsi hässäkkä
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
haapis75
 
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

ViestiKirjoittaja henu » 19 Loka 2010, 23:41

Tehro kirjoitti:En tiiä mut näyttää melkein kaikkien uusien mustien perät suht oikean levysiltä näin silmämääräsesti katottuna.

Ja näyttäävät kiinnityksiltäkin saman näkösiltä vm 79-04, hitto ku jollain olis joku mussen perä josta sais mittoja ni olis hyvä.
Avatar
henu
 
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Tehro » 20 Loka 2010, 06:05

pitäis jaksaa könytä pihalla auton alla että sais mittailtuu. :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Tehro
 
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sultzi » 20 Loka 2010, 17:45

haapis75 kirjoitti:olikos siinä 900:n akselissa alunperin yhellä vai kahella alatukivarrella se tuenta ku tossa 700:ssa on joku epämiellyttävästi asennettavan näkönen tukivarsi hässäkkä
Oli tossakin joku epämääränen systeemi, mutta rälläköin kaikki korvat pois ja tein kokonaan uudet niin ei tarvii miettiä asiaa tarkemmin.
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1894
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

ViestiKirjoittaja perämetsä » 22 Joulu 2017, 22:35

Nostan vanhan aiheen ylös, onko noita volvon akseleita monikin laittanut alle? Itsellä olis ko operaatio menossa ja tarkoitus olisi tehdä muutos taunuksen omilla alatukivarsilla ja volvon ylätukivarsilla, jotka asennetaan suoraan koriin nähden. Sivusuunta on tarkoitus tukea watt linkillä. Jos joku on tehnyt vastaavanlaisen muutoksen, niin kiinnostais mm. tukivarsien kulmat.
perämetsä
 
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 19:50

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

ViestiKirjoittaja perämetsä » 22 Joulu 2017, 22:36

Jos täällä foorumilla kukaan enää edes käy:)
perämetsä
 
Viestit: 87
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 19:50

Re: Kanta-auto tark. ja akseli asiaa

ViestiKirjoittaja Mois » 23 Joulu 2017, 21:06

perämetsä kirjoitti:Jos täällä foorumilla kukaan enää edes käy:)

Kyl käy aina akun muistaa ja kykenee :) Täähän on netin paras Fordfoorumi :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7730
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla


Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron