Vinyylikatto
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Joo yhden vinyylin olen itsekin asentanut. Tixo oli suositeltu liimavalinta.janzamar kirjoitti:tossa kun oon lueskellu niin monetkin on ommelluttanu saumat
ja itte liimannu kiinni.
hankalin kai on ottaa vesikourunlistat ja saada ne takasin kun
kangas on paikallaan,mutta kun antaa liiman kuivua kunnolla niin
pitäis onnistua..
Kiilto Oy:n Kestopren tai Tixo kai olis hyvät liimat tuohon..
ja ainakin tapiolan autoverhoomo tekis tuommoisen asennuksen
mitä olen käsittänyt..?
ei kyllä numeroa ole,mutta kai se jostain luettelosta löytyy..
Tosiaan ne vesikourujen listat oli todella kova homma saada takaisin mutta menivät kuitenkin.
Mutta kangas? Mikä olisi sopiva? Jos neuloisi itse saumat...ja leikkaisi muodon.
Sedan GT '73
Miksi ihmeessä huumoria? jos haluaa että auto on taunus, mutta siitä löytyy kaikki nykyajan herkut, niin ekun projekti pystyyn?ukormi kirjoitti:Olihan tämä vain huumoria?Viipo kirjoitti:pitää ostaa vanha taunus sekä kolaroitu esim. mondeo. Sitten vaan upottaa siitä mondeosta tekniikan taunukseen, ja vot, jo on uusi auto.
Mondeon penkit, sähkölasit, absit, kone, loota, jotain sisustaa, keskuslukitus, kattoluukku, ohjaustehostin, ym. ym.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
No tuollaisessa on niin paljon hommaa saada kaikki toimimaan ja vielä katsastusinssikin innostumaan leimaamisesta että kenelläkään ei moiseen ole intoa tai rahaa.Viipo kirjoitti: Miksi ihmeessä huumoria? jos haluaa että auto on taunus, mutta siitä löytyy kaikki nykyajan herkut, niin ekun projekti pystyyn?
Itsellä olisi visio hommata -74 tai -75 korinen 2.0 coupe Taunus ja muuttaa sitä hieman modernimmaksi. Ei siten että muuttuisi oleellisesti, kunnioitan ko. automallia niin paljon että joidenkin etuvetokinnereiden osia en siihen halua.
Ruisku 2.4 V6 Scorpiosta, MT75 laatikko jatkeeksi. Isommat etujarrut ja 10" rummut taakse. Iskarit ja jouset vaihtoon sekä uretaanit joka puslaksi. Sisusta muuten orkkikseksi mutta kippaavat Recarot etujakkaroiksi. Väriksi autossa orkkiksena ollut värisävy ja kaikki listat yms. heebelit mitä autoon kuuluu. Siihen ei tule karvanoppia saati wunderbaumeja eikä autoa pilata liian suurilla tehoilla
Eikä siis varsinkaan Mondeossa olleita osia
Jos haluaa Taunuksesta hieman modernimman ja bensapihimmän niin kasitappinen 2.0 ruisku DOHC keulille ja MT75 jatkeeksi.
Miksi "vain" 2.4. No kun nykyäänkään en usko että 2.9 ruiskun saa Taunukseen leimattua ilman kepulikonsteja. Kun en saanut 14 vuotta sitten 2,8 kaasariakaan laillisesti leimattua
Ja rummut toimivat jo tuolloin ja toimivat edelleen.
Ja alkuperäiseen aiheeseen..
Tilasin juuri cabriooni uuden pintakaton. Voin tietysti kysäistä saako sama kaveri myös hommattua noita vinyyliverhoilujakin.
Se vain tahtoo olla että vanhassakin autossaViipo kirjoitti:Miksi ihmeessä huumoria? jos haluaa että auto on taunus, mutta siitä löytyy kaikki nykyajan herkut, niin ekun projekti pystyyn?ukormi kirjoitti:Olihan tämä vain huumoria?Viipo kirjoitti:pitää ostaa vanha taunus sekä kolaroitu esim. mondeo. Sitten vaan upottaa siitä mondeosta tekniikan taunukseen, ja vot, jo on uusi auto.
Mondeon penkit, sähkölasit, absit, kone, loota, jotain sisustaa, keskuslukitus, kattoluukku, ohjaustehostin, ym. ym.
tekniikan kanssa pärjää todella pitkään.
Mutta kun se kori ja alusta tahtoo loppua
ennen tekniikkaa.
Siinä ei taida Mondeosta paljon apua löytyä.
Toivottavasti sillä mondeon osilla tulee etuveto ja taunus on pilalla. Tai no onhan niitä 4x4 mondeoitakin...ukormi kirjoitti:Olihan tämä vain huumoria?Viipo kirjoitti:pitää ostaa vanha taunus sekä kolaroitu esim. mondeo. Sitten vaan upottaa siitä mondeosta tekniikan taunukseen, ja vot, jo on uusi auto.
Mondeon penkit, sähkölasit, absit, kone, loota, jotain sisustaa, keskuslukitus, kattoluukku, ohjaustehostin, ym. ym.