Imusarja

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

taunus 78 kirjoitti:
Paussi kirjoitti:No joo :D

Mut täs nyt rupesin iha mielenkiinnost kattoo, nii mites tää?

http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=345

Teboilin Moniaste 10w-30 :)
Mä oo tuota käyttäny fordeissa ja ruohonleikkureissa :D
Ei pahaa sanottavaa ja on halpaa, mobilit ei pysy sisällä missään...
:D oletko kuullut koskaan Stefoista, tiivisteistä ja tiivisteliimasta :D

Itse olen käyttänny, Mobil 1 5W50 Rally Formula
Viimeeks levetti öljyt kun ei ollu riittävää huohotusta, mutta nyt on ja ei vuoda moottorista
perästä tai vaihdelaatikosta tippaakaan. (Ohjaustehostin tiputtaa vähän, ei taida pystyä
sitä mitenkään tukkimaan)
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

Vermilion kirjoitti:
taunus 78 kirjoitti:
Paussi kirjoitti:No joo :D

Mut täs nyt rupesin iha mielenkiinnost kattoo, nii mites tää?

http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=345

Teboilin Moniaste 10w-30 :)
Mä oo tuota käyttäny fordeissa ja ruohonleikkureissa :D
Ei pahaa sanottavaa ja on halpaa, mobilit ei pysy sisällä missään...
:D oletko kuullut koskaan Stefoista, tiivisteistä ja tiivisteliimasta :D
:lol:

Tai sit taidan kääntyy tuoho Teboilin 10w-40 Silveriin, pitää ny vähä kattoo niinku joku tääl jo sano että älä heti riko niitä kansia :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

ei ole stefoista ja tiivisteistä kiinni, sehän vaahtoontuu ja kuohuu ulos jo kanisteristaan :lol:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Säästin öljyissä ja laitoin halpaa motoxia.. (ostin ISON kannun mistä tullu laitettua jo kolmeen autoon öljyt)

noh.. nyt saa tilata pihaan nuppikuorman kuustoistatsta murskaa kun on näemmä muuttunu öljysoraksi
koko piha.. :lol:

eli säästin n.50€.. murske on kuitenkin suhteellisen halpaa ja
ei sitä edes välttämättä tarvita koko kuormaa.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kannattais muuten laittaa nuihin nyky öljyihin lisäksi sinkki lisäainetta kun näissä kutosissa on laahuri nokka,tästä oli muuallaki juttua ja tämä on minun mielipide.oman taunuksen kutoseen olen laittanu redlinen 10/40 öljyä ja saman merkin brake in additivea.ei ole öljyt kavonnu tai vuotanu mistään
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

taunusstyle kirjoitti:kannattais muuten laittaa nuihin nyky öljyihin lisäksi sinkki lisäainetta kun näissä kutosissa on laahuri nokka,tästä oli muuallaki juttua ja tämä on minun mielipide.oman taunuksen kutoseen olen laittanu redlinen 10/40 öljyä ja saman merkin brake in additivea.ei ole öljyt kavonnu tai vuotanu mistään
Kiitti vinkistä :) Lyijylisäainetta sentää mun ei onneks tarvi enää käyttää, on nykyää sellaset venttiilit nyt kansissa :)
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
duster73
Viestit: 598
Liittynyt: 25 Tammi 2007, 18:37
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja duster73 »

tuollasta laitoin dartin koneeseen,kun tuntui kuumana olevan aika matalat öljynpaineet tyhjäkäynnillä.nyt ei ole ongelmaa paineiden kanssa.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-7007
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

duster73 kirjoitti:tuollasta laitoin dartin koneeseen,kun tuntui kuumana olevan aika matalat öljynpaineet tyhjäkäynnillä.nyt ei ole ongelmaa paineiden kanssa.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-7007
Juu ittellää oli viime kesänä käytössä tuo Valvolinen 20w-50 VR1, totesin kyllä hyväksi ja eipä tarvi pelätä että onko nyt hyvät öljyt koneessa :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

No joo taas :lol: sieltä purkin kyljestä pitäs löytyä api-luokitus esim. SL / CF ( S = BENSA / C = diesel) kuta pidemmälle aakkosissa tuo toinen kirjain menee sitä korkeamman laatuluokituksen öljy omaa.

Merkkiuskovaiset tekee päätökset fanituksen ei faktojen pohjalta :wink:

SItä en tajua ollenkaan että johtus öljy merkistä että valuvat auton alla, tsiisus, tuollahan tässä taannoin toisaalla mainostettiin nuita Mobill/Exxon tuotteita kun ovat ainoita jotka pysyy öljypohjan tiivisteen sisäpuolella.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

p3 kirjoitti:No joo taas :lol: sieltä purkin kyljestä pitäs löytyä api-luokitus esim. SL / CF ( S = BENSA / C = diesel) kuta pidemmälle aakkosissa tuo toinen kirjain menee sitä korkeamman laatuluokituksen öljy omaa.

Merkkiuskovaiset tekee päätökset fanituksen ei faktojen pohjalta :wink:

SItä en tajua ollenkaan että johtus öljy merkistä että valuvat auton alla, tsiisus, tuollahan tässä taannoin toisaalla mainostettiin nuita Mobill/Exxon tuotteita kun ovat ainoita jotka pysyy öljypohjan tiivisteen sisäpuolella.
Siis en minä ainakaa mee sen takii et "tos lukee Mobil1 tai Castrol" :lol: ymmärrän kyl laatuluokituksia kattoo :)
Sen verran kuitenki täytyy ettei kato sitä halvinta ja sit laatuluokituksia, koska tässä öljy hommassa uskon et halvin on se surkein usein.

Oon kyl sitä mieltä kans et tiivisteissä taitaa olla vika jos vuotaa ulos, niin minulla on tähä mennes ollu :D
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

En rupee tein kans vänkäämään, nää on mun omia kokemuksia ja mielipiteitä...
Ennemmin kusen koneeseen/perään/vaihelootaan kun laitan mobilia.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Tosin jos laittaa noita "uusien autojen öljyjä jotain, 00-10-20 luokitteisia voi olla että ne vuotaa pihalle.. eikä ne kyllä enään oikein voitele näitä vanhoja.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

Valvolinen 20w/50 vr1 vai mikä sen nimi nyt olikaan, mut se racing öljy kuitenkin. Se olis mun valinta, ei mahottoman hintasta, saa motonetistakin ja siinä on sitä paljon puhuttua sinkkiäkin mukana, pysyy nokka ja seuraajatkin ehjänä.

En ala sen kummemmin jaarittelee, ku en näistä mitään tiedäkkään, oman kokemuksen perusteella toi on vaa hyvää kamaa näihin maamoottoreihin.

Mitään täyssynteettistä rallivormulaa en enää suostu näihin kaatamaan, ellei aja ihan köröttelyajoa, sillonhan on ihan sama mitä vettä sinne moottoriin kaataa. Kyl sen kaman täytyy paksuu olla et pysyy seuraajatki ehjänä. Oli sitten tämmmönen nakkisodan aikanen työntötankomoottori tai sitten se kattilasodan aikanen laahausnokka OHC.

nimim. OHC:n nokkia ja yhden tehdasuuden 2.8:n seuraajat rikkonut
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Itse käytän tuota sulanmaan aikaan :arrow: http://www.jenkkiosat.com/Oljy_gulf_sl_ ... _20w50__1l
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vastaa Viestiin