Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Mä oo tuota käyttäny fordeissa ja ruohonleikkureissa
Ei pahaa sanottavaa ja on halpaa, mobilit ei pysy sisällä missään...
oletko kuullut koskaan Stefoista, tiivisteistä ja tiivisteliimasta
Itse olen käyttänny, Mobil 1 5W50 Rally Formula
Viimeeks levetti öljyt kun ei ollu riittävää huohotusta, mutta nyt on ja ei vuoda moottorista
perästä tai vaihdelaatikosta tippaakaan. (Ohjaustehostin tiputtaa vähän, ei taida pystyä
sitä mitenkään tukkimaan)
kannattais muuten laittaa nuihin nyky öljyihin lisäksi sinkki lisäainetta kun näissä kutosissa on laahuri nokka,tästä oli muuallaki juttua ja tämä on minun mielipide.oman taunuksen kutoseen olen laittanu redlinen 10/40 öljyä ja saman merkin brake in additivea.ei ole öljyt kavonnu tai vuotanu mistään
taunusstyle kirjoitti:kannattais muuten laittaa nuihin nyky öljyihin lisäksi sinkki lisäainetta kun näissä kutosissa on laahuri nokka,tästä oli muuallaki juttua ja tämä on minun mielipide.oman taunuksen kutoseen olen laittanu redlinen 10/40 öljyä ja saman merkin brake in additivea.ei ole öljyt kavonnu tai vuotanu mistään
Kiitti vinkistä Lyijylisäainetta sentää mun ei onneks tarvi enää käyttää, on nykyää sellaset venttiilit nyt kansissa
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
duster73 kirjoitti:tuollasta laitoin dartin koneeseen,kun tuntui kuumana olevan aika matalat öljynpaineet tyhjäkäynnillä.nyt ei ole ongelmaa paineiden kanssa.
No joo taas sieltä purkin kyljestä pitäs löytyä api-luokitus esim. SL / CF ( S = BENSA / C = diesel) kuta pidemmälle aakkosissa tuo toinen kirjain menee sitä korkeamman laatuluokituksen öljy omaa.
Merkkiuskovaiset tekee päätökset fanituksen ei faktojen pohjalta
SItä en tajua ollenkaan että johtus öljy merkistä että valuvat auton alla, tsiisus, tuollahan tässä taannoin toisaalla mainostettiin nuita Mobill/Exxon tuotteita kun ovat ainoita jotka pysyy öljypohjan tiivisteen sisäpuolella.
p3 kirjoitti:No joo taas sieltä purkin kyljestä pitäs löytyä api-luokitus esim. SL / CF ( S = BENSA / C = diesel) kuta pidemmälle aakkosissa tuo toinen kirjain menee sitä korkeamman laatuluokituksen öljy omaa.
Merkkiuskovaiset tekee päätökset fanituksen ei faktojen pohjalta
SItä en tajua ollenkaan että johtus öljy merkistä että valuvat auton alla, tsiisus, tuollahan tässä taannoin toisaalla mainostettiin nuita Mobill/Exxon tuotteita kun ovat ainoita jotka pysyy öljypohjan tiivisteen sisäpuolella.
Siis en minä ainakaa mee sen takii et "tos lukee Mobil1 tai Castrol" ymmärrän kyl laatuluokituksia kattoo
Sen verran kuitenki täytyy ettei kato sitä halvinta ja sit laatuluokituksia, koska tässä öljy hommassa uskon et halvin on se surkein usein.
Oon kyl sitä mieltä kans et tiivisteissä taitaa olla vika jos vuotaa ulos, niin minulla on tähä mennes ollu
Tosin jos laittaa noita "uusien autojen öljyjä jotain, 00-10-20 luokitteisia voi olla että ne vuotaa pihalle.. eikä ne kyllä enään oikein voitele näitä vanhoja.
Valvolinen 20w/50 vr1 vai mikä sen nimi nyt olikaan, mut se racing öljy kuitenkin. Se olis mun valinta, ei mahottoman hintasta, saa motonetistakin ja siinä on sitä paljon puhuttua sinkkiäkin mukana, pysyy nokka ja seuraajatkin ehjänä.
En ala sen kummemmin jaarittelee, ku en näistä mitään tiedäkkään, oman kokemuksen perusteella toi on vaa hyvää kamaa näihin maamoottoreihin.
Mitään täyssynteettistä rallivormulaa en enää suostu näihin kaatamaan, ellei aja ihan köröttelyajoa, sillonhan on ihan sama mitä vettä sinne moottoriin kaataa. Kyl sen kaman täytyy paksuu olla et pysyy seuraajatki ehjänä. Oli sitten tämmmönen nakkisodan aikanen työntötankomoottori tai sitten se kattilasodan aikanen laahausnokka OHC.
nimim. OHC:n nokkia ja yhden tehdasuuden 2.8:n seuraajat rikkonut