Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
raimo kirjoitti:Valvolinen 20w/50 vr1 vai mikä sen nimi nyt olikaan, mut se racing öljy kuitenkin. Se olis mun valinta, ei mahottoman hintasta, saa motonetistakin ja siinä on sitä paljon puhuttua sinkkiäkin mukana, pysyy nokka ja seuraajatkin ehjänä.
En ala sen kummemmin jaarittelee, ku en näistä mitään tiedäkkään, oman kokemuksen perusteella toi on vaa hyvää kamaa näihin maamoottoreihin.
Mitään täyssynteettistä rallivormulaa en enää suostu näihin kaatamaan, ellei aja ihan köröttelyajoa, sillonhan on ihan sama mitä vettä sinne moottoriin kaataa. Kyl sen kaman täytyy paksuu olla et pysyy seuraajatki ehjänä. Oli sitten tämmmönen nakkisodan aikanen työntötankomoottori tai sitten se kattilasodan aikanen laahausnokka OHC.
nimim. OHC:n nokkia ja yhden tehdasuuden 2.8:n seuraajat rikkonut
Mulla ei ole Rally formulalla hajonnu yhtään mitään öljyntakia. Mulla on kyllä varastossa uudet keinivivut kaikkine osineen 2.8 colkkiin. Tosin mulla on kyllä rajoitin 6100 kierrosta.
Mää käytän teboilin silveriä noissa vanhoissa ohc-koneissa. Aikoinaan ajoin sierralla ainakin 7-8 vuotta silverillä ja goldilla ja pytyt oli kuin uudet kun kansi otettiin pois
joskus teboilille laitoin s-postia missä kysyin tuota öljy/sinkki-asiaa,niin sieltä tuli hyvin tyhjentävä vastaus juuri heidän öljyistää.niin tuota silveriä kyllä kehoitettiin käyttämään,että on juuri hyvä öljy vanhempiin autoihin.virimoottorit sitten eri asia.eikä ohc kyllä sitä sinkkiä edes kaipaa,ne on nuo laahurikoneet kun sitä kaipaa.
Subaru Impreza 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Capri -69
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Cortina 5d Estate 1,6 -69
Ford Escort -74
Ford Anglia -65 x2
Plymouth Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3