Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Valvojat: Timppa , Pj , taunus 78
Paussi
Viestit: 853 Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Paussi » 03 Loka 2010, 11:23
Ei kellään sattuis olemaan sen vanhan mallisen kojelaudan puhaltimen putkista kuvaa. Pitäis saada tietää kun kojetaulun myyjällä on iso kasa erilaisia putkia nii pitäis osaa valita oikeat sieltä
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1259 Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06
Viesti
Kirjoittaja Pj » 03 Loka 2010, 14:31
Toivottavasti tuosta on jotain hyötyä
Ilmakanavat mk I
Ilmakanavat mkI
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Paussi
Viestit: 853 Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Paussi » 03 Loka 2010, 21:12
Kiitoksia, minäpä laitan sille myyjälle sähköpostilla kuvat
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Sumu
Viestit: 1523 Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sumu » 27 Tammi 2012, 19:12
Kuinkas muuten MK3:n kojelauta, meneekö MK.1-2:n kojelaudan kehykset heittämällä kun nuo lämmönsäätimet on eri paikassa?
Sedan GT '73
Sumu
Viestit: 1523 Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sumu » 07 Helmi 2012, 13:49
Sumu kirjoitti: Kuinkas muuten MK3:n kojelauta, meneekö MK.1-2:n kojelaudan kehykset heittämällä kun nuo lämmönsäätimet on eri paikassa?
Mites tää homma oli?
Sedan GT '73
Mois
Viestit: 7871 Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mois » 07 Helmi 2012, 15:37
Sumu kirjoitti: Sumu kirjoitti: Kuinkas muuten MK3:n kojelauta, meneekö MK.1-2:n kojelaudan kehykset heittämällä kun nuo lämmönsäätimet on eri paikassa?
Mites tää homma oli?
Luulisin et menee. Mul on ainakin yks MK3 Mittariston kehys, mut en oo koskaan vertaillu sitä vanhempiin kehyksiin. Näytää ainakin samanlaisilta.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
isoatlas
Viestit: 1309 Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja isoatlas » 07 Helmi 2012, 20:48
Eipä oikein istu ei...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
TaunusTomi
Viestit: 953 Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku
Viesti
Kirjoittaja TaunusTomi » 07 Helmi 2012, 21:01
Ittellä on tossa 2-koppasessa, 3-koppasen noi ilmaräppänät.. En nyt muista missä järjestyksessä ne on, mutta sai siihen keskelle ne "raitisilmasuuttimet"
Tulee edes vähän kylmempää ilmaa sisälle..
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
isoatlas
Viestit: 1309 Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja isoatlas » 07 Helmi 2012, 21:03
Saahan ne räppänät laitettua, mutta pelkkä mk3 mittariston kehys ei oikein istu mk1/2 suoraan muokkaamatta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Kamakaze
Viestit: 49 Liittynyt: 11 Touko 2012, 19:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti
Kirjoittaja Kamakaze » 04 Elo 2012, 22:34
Mitä tarttis purkaa jotta pääsis käsiks helposti tohon puhaltimen säätövivustoon?
Mois
Viestit: 7871 Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mois » 05 Elo 2012, 02:08
Kamakaze kirjoitti: Mitä tarttis purkaa jotta pääsis käsiks helposti tohon puhaltimen säätövivustoon?
Hmmmmm. Alapuolelta se "suojus" pois ja sitte yläpäästä irti se itte vivusto joka on vissii paril ruuvil kiinni kojelaudassa. En osaa neuvoa paremmin
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Paussi
Viestit: 853 Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Paussi » 05 Elo 2012, 15:57
eli siis aika helposti pääsee, ei oo iso homma.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Mois
Viestit: 7871 Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mois » 05 Elo 2012, 21:31
Pitää vissii mittaristo irrottaa pois tieltä? En kyl muista yhtään, kun en oo vuosiin rassannu niit lämpölaitteen vipui.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taunusti
Viestit: 927 Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu
Viesti
Kirjoittaja taunusti » 06 Elo 2012, 00:00
ite ainakin irrotin omastani (mk3) ne vivut.hanskalokeron joutu irrottaan kyllä mittaristoon ei tarvinnu koskea
isoatlas
Viestit: 1309 Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja isoatlas » 06 Elo 2012, 11:21
Kaikista helpoin ottaa mittaristo pois kehyksineen, niin paljastuu se vivusto, joka on kahdella ruuvilla vaan kiinni...muutaman minuutin homma.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70