OK, Mersuissa valokatkaisijassa on sille oma asentonsa, ja Opeleissa (ainakin B Kadetteissa, mutta puuttuu kokonaan Suomi-autoista) sille on ihan oma erillinen katkaisijansa koetaulussa. Taidan kykeä omankin Taunuksen johdon takaisin käyttöön...Taunus-Sälli kirjoitti:niin siis vilkkuviiksestä... on toi muutamissa taunuksissa itellä jopa toiminukki,siis en oo ite sitä laittanu pelittään.Kimi-oz kirjoitti:Jos kyseiselle toiminnolle löytyy valokatkaisijasta oma asentonsa...?
Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
ai niis on sillain,voorteissa se on tosiaan vilkunviiksessä. vilkku vasemmalle ilman virtoja ni syttyy parkki kuskin puolelle...Kimi-oz kirjoitti:OK, Mersuissa valokatkaisijassa on sille oma asentonsa, ja Opeleissa (ainakin B Kadetteissa, mutta puuttuu kokonaan Suomi-autoista) sille on ihan oma erillinen katkaisijansa koetaulussa. Taidan kykeä omankin Taunuksen johdon takaisin käyttöön...Taunus-Sälli kirjoitti:niin siis vilkkuviiksestä... on toi muutamissa taunuksissa itellä jopa toiminukki,siis en oo ite sitä laittanu pelittään.Kimi-oz kirjoitti:Jos kyseiselle toiminnolle löytyy valokatkaisijasta oma asentonsa...?
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Startilla killuva ylimääräinen johto menee varmaankin puolalle, jolloin startatessa ohitetaan puolan etuvastus, tuskin välttämätön kytkeä vasinkaan jos kytket is sarjasta puolalle. Ruiskun lämpöanturi on 2 ja 3 pytyn välissä imusarjassa, aika hankalassa paikkassa.
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
Re: Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Kävin tallilla pyörähtämässä, ja otin muutaman kuvan. Kyseessä on eri johdot kuin Astrielin kuvissa olevat:
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme (tarkistettu määrä oli viisi) johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030611.jpg
(Lähtevätkin lähempää ilmamäärämittarin kuin puolan johtoja)
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä johdoissa
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030609.jpg
-Startille näytti menevän nyt johdot sekä ruiskun että auton omasta sarjasta. Kummat käyttöön, mistä otan (tai korvaan?) toisen sarjan piuhat irti? Auton omassa sarjassa menee yksi lattaliitin enemmän kuin ruiskun sarjassa, eikä sille näyttänyt olevan edes paikkaa nykyisessä startissa. EDIT: Muistin väärin, ruiskun sarjassa ei ole startin johtoja, vaan nykyisessä startissa vain yksi johdonpaikka vähemmän. Jätänkö toisen kytkemättä, vai meneekö 1.6 startti heittämällä tohon 2.0 koneeseen, orkkis startti kun on yhä tallella.
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030625.jpg
-Sama ongelma tietysti myös puolalle menevissä johdoissa, nyt ne löytyvät kummastakin johtosarjasta. Ruiskun ja järjettömän jakajan johdot tulevat siltä osin tietysti käyttöön, mutta pitääkö jotain liitoksia (tai poistoja vanhojen suhteen) tehdä näihin liittyen jossain muualla autossa?
-auton oik puolella tulee ruiskun johtosarjasta punainen johto jonka päässä on "ympyräliitin" kuten ruuvien tms alle tulevissa maajohdoissa on, mikä se on? Ruiskun jatkuva virta akulta?
(mikä ton alla olevan tukitun plugin tarkoitus on?)
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Eli tämä selvisi jo.
Vasemmalla todennäköisesti heräte ja maa, oikealla on bensapumpulle menevä johto.
Ja vielä lisäkysymys pakosarjoista: laitan aluksi ihan orkkis 1-lähtöisen, vaihtelen paremman kun on enemmän aikaa... Kumpi noista pakosarjoista kuuluu tohon alkukäyrään, sarjoissa on erona toi tiivisteen paikka?
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030614.jpg
-puolalle menevien ruiskun johtojen lähellä on kaksi liitintä mille en keksi paikkaa: yksi kpl pieni nastaplugi ruskean johdon päässä, ja toisena on liitin mihin tuli muutama, olisiko ollut kolme (tarkistettu määrä oli viisi) johtoa? Jotain sähköflektiin liittyviä?
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030611.jpg
(Lähtevätkin lähempää ilmamäärämittarin kuin puolan johtoja)
-imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä johdoissa
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030609.jpg
-Startille näytti menevän nyt johdot sekä ruiskun että auton omasta sarjasta. Kummat käyttöön, mistä otan (tai korvaan?) toisen sarjan piuhat irti? Auton omassa sarjassa menee yksi lattaliitin enemmän kuin ruiskun sarjassa, eikä sille näyttänyt olevan edes paikkaa nykyisessä startissa. EDIT: Muistin väärin, ruiskun sarjassa ei ole startin johtoja, vaan nykyisessä startissa vain yksi johdonpaikka vähemmän. Jätänkö toisen kytkemättä, vai meneekö 1.6 startti heittämällä tohon 2.0 koneeseen, orkkis startti kun on yhä tallella.
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030625.jpg
-Sama ongelma tietysti myös puolalle menevissä johdoissa, nyt ne löytyvät kummastakin johtosarjasta. Ruiskun ja järjettömän jakajan johdot tulevat siltä osin tietysti käyttöön, mutta pitääkö jotain liitoksia (tai poistoja vanhojen suhteen) tehdä näihin liittyen jossain muualla autossa?
-auton oik puolella tulee ruiskun johtosarjasta punainen johto jonka päässä on "ympyräliitin" kuten ruuvien tms alle tulevissa maajohdoissa on, mikä se on? Ruiskun jatkuva virta akulta?
(mikä ton alla olevan tukitun plugin tarkoitus on?)
Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Eli tämä selvisi jo.
Nyt taisi löytyä ne loputkin johdot kun kaivelin maton alle tungetun bensapumpun johdon esille, tollaset löytyi puolestavälistä autoa eli eivät olleet kytkettyinä minnekään:Tauski kirjoitti:Johtosarjaan tulee ulkopuolelta jatkuva virta (se punainen johto reikäliittimellä tulipellin lähellä) maa (ruskea, taitaa löytyä hanttarin jalkatilasta, rengasliitin, taitaa tulla pari johtoa) ja heräte (musta johto kai? hantin jalkatilassa virtalukolle?).
Vasemmalla todennäköisesti heräte ja maa, oikealla on bensapumpulle menevä johto.
Ja vielä lisäkysymys pakosarjoista: laitan aluksi ihan orkkis 1-lähtöisen, vaihtelen paremman kun on enemmän aikaa... Kumpi noista pakosarjoista kuuluu tohon alkukäyrään, sarjoissa on erona toi tiivisteen paikka?
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030614.jpg
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
Re: Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
toi ruskeajohto hattu päässä menee vedenlämpö anturille, anturi kannessa suunnilleen virranjakajan takanaKimi-oz kirjoitti: -imusarjan paikkeilla on kaksi johtoa joille en keksi paikkaa. Toisessa on pyöreä naarasliitin (kuin johonkin anturiin?), ja toisessa on samanlainen "hatun" sisällä, vastaava kuin puolan + ja - napoihin menevissä johdoissa
http://i113.photobucket.com/albums/n234 ... 030609.jpg
Ford Taunus 1.6 2d -75 (projekti)
Ford sierra 2.0 TIC -87 (projekti)
MB 300e 24v -89 (projekti)
MB 300sel -88 (käyttis)
VW Vento 1.8 CL -96 (varakäyttis)
Ford sierra 2.0 TIC -87 (projekti)
MB 300e 24v -89 (projekti)
MB 300sel -88 (käyttis)
VW Vento 1.8 CL -96 (varakäyttis)
Re: Apuja ruiskun sähköjen selvittämiseen ja kytkemiseen..?
Sinne alkais nyt olemaan tunkua, koska sinne menee jo johto auton omasta sarjasta... Kiitos vinkistä, haaroitan ton siis myös sinne.TuohkaRacing kirjoitti: toi ruskeajohto hattu päässä menee vedenlämpö anturille, anturi kannessa suunnilleen virranjakajan takana
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
Hiukan menee arvailuksi nyt mutta:
kuva 1: Viisi napainen liitin mennyt sierran johtosarjaan jossa kulkee ö-p anturin, lämpöanturin ja kierrosluku mittarin signaalit sekä musta heräte eculle.Yksinäisestä plugista ei mitään hajua.
kuva 2: Öljynpaineanturin ja vedenlämpöanturin plugit.
kuva 3: Punainen akulle, huppupäinen on diagnostiikka tai sytkän myöhäistysplugi.
kuva 6: Bensapumpulle ja maahan, aikaisemmin väitin tuohon mustaan tulevan herätteen mutta jättäisin sen kyllä kytkemättä ja tuuppaisin 1 kuva liitimen mustaan piuhaan heräte virran..
kuva 1: Viisi napainen liitin mennyt sierran johtosarjaan jossa kulkee ö-p anturin, lämpöanturin ja kierrosluku mittarin signaalit sekä musta heräte eculle.Yksinäisestä plugista ei mitään hajua.
kuva 2: Öljynpaineanturin ja vedenlämpöanturin plugit.
kuva 3: Punainen akulle, huppupäinen on diagnostiikka tai sytkän myöhäistysplugi.
kuva 6: Bensapumpulle ja maahan, aikaisemmin väitin tuohon mustaan tulevan herätteen mutta jättäisin sen kyllä kytkemättä ja tuuppaisin 1 kuva liitimen mustaan piuhaan heräte virran..
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
Älä haaroita niitä öljynpaine- ja vedenlämpömittarien antureita! Ne menevät vain mittareille, joten käytä auton alkuperäisiä piuhoja mieluummin... Sama juttu startin herätteen kanssa. Puola jos ei ole esivastuksellista mallia niin suosittelen laittamaan siitä orkkis puolan plussajohdosta herätteen releelle, joka syöttää suoraan akulta sähköä ECUn johtosarjaan. Se startilla oleva ylimääräinen johto on Taunuksen puolan esivastuksen ohitusjohto, eli startatessa puola saa vähän enemmän sähköä kuin ajaessa. Sitä ei Sierrasta löydy, kun puola ei tarvitse esivastusta. Alkuperäinen puolan miinushan jää pois kun toivon mukaan vaihdoit virranjakajan elektroniseen malliin.
Bensapumppu vaatii releytyksen, sini-puna tai puna-sini johto ohjaa releen miinusta, Sierrassa se menee auton johtosarjaan ja rele on sulakeboksissa joten se on helpompi rakentaa kokonaan uudelleen Taunuksessa.
Punainen johto missä on lenkki päässä, mennee eculle suoraan 1A sulakkeen kautta, on suora virta akulta. Alfamerin Sierran korjausoppaassa on muuten ihan hyvät kytkikset noille ruiskuvehkeille, sieltä löytyy vastaukset jokseenkin kaikkiin kysymyksiin... Mä heitin noi ihan ulkomuistista
Bensapumppu vaatii releytyksen, sini-puna tai puna-sini johto ohjaa releen miinusta, Sierrassa se menee auton johtosarjaan ja rele on sulakeboksissa joten se on helpompi rakentaa kokonaan uudelleen Taunuksessa.
Punainen johto missä on lenkki päässä, mennee eculle suoraan 1A sulakkeen kautta, on suora virta akulta. Alfamerin Sierran korjausoppaassa on muuten ihan hyvät kytkikset noille ruiskuvehkeille, sieltä löytyy vastaukset jokseenkin kaikkiin kysymyksiin... Mä heitin noi ihan ulkomuistista
Mertie pub & 3D
Niin mäkin ensin luulin, mutta yhtä puuta (tai metallia...) toi tiivisteen tapainen uloke tuossa toisessa oli, ei mitään saumaa mistä se irtoisi eikä lähtenyt pienellä väkivallallakaan liikkumaan.JeeSe kirjoitti:Eiköpä nuo pakosarjat oo molemmat samallaisia?
Toisessa vaan on se tiiviste paikallaan ja toisessa ei.
Ok, mä ajattelin että ruiskun sähkösarjan lämpöanturi voisi liittyä jotenkin myös johonkin kylmäkäyntihässäkkään, ilmeisesti siis ei mitenkään?jeddah kirjoitti:Älä haaroita niitä öljynpaine- ja vedenlämpömittarien antureita! Ne menevät vain mittareille, joten käytä auton alkuperäisiä piuhoja mieluummin...
Puola ja Kärjetön jakaja ovat samasta Sierrasta kuin kone ja ruiskukin johtosarjoineen ovat.jeddah kirjoitti:Sama juttu startin herätteen kanssa. Puola jos ei ole esivastuksellista mallia niin suosittelen laittamaan siitä orkkis puolan plussajohdosta herätteen releelle, joka syöttää suoraan akulta sähköä ECUn johtosarjaan. Se startilla oleva ylimääräinen johto on Taunuksen puolan esivastuksen ohitusjohto, eli startatessa puola saa vähän enemmän sähköä kuin ajaessa. Sitä ei Sierrasta löydy, kun puola ei tarvitse esivastusta. Alkuperäinen puolan miinushan jää pois kun toivon mukaan vaihdoit virranjakajan elektroniseen malliin.
Ruiskun sähkösarjassa roikkuu kaksi relettä suht lähellä boksia apparin jalkatilassa. Itse olin siinä uskossa että toinen niistä olisi bensapumpun rele?!jeddah kirjoitti:Bensapumppu vaatii releytyksen, sini-puna tai puna-sini johto ohjaa releen miinusta, Sierrassa se menee auton johtosarjaan ja rele on sulakeboksissa joten se on helpompi rakentaa kokonaan uudelleen Taunuksessa.
Aika paljon siitä vaikutti kaikenlaista selviävänkin, unohtui vaan TAAS auton katolle talliin kun siellä viimeksi sunnuntaina kerkesi pyörähtämään... :?jeddah kirjoitti:Punainen johto missä on lenkki päässä, mennee eculle suoraan 1A sulakkeen kautta, on suora virta akulta. Alfamerin Sierran korjausoppaassa on muuten ihan hyvät kytkikset noille ruiskuvehkeille, sieltä löytyy vastaukset jokseenkin kaikkiin kysymyksiin... Mä heitin noi ihan ulkomuistista
Opel on Pop! =)
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
*Kadett B 1100 Coupe
*Kadett B 1900 Rallye
*Kadett B 1500 Sedan
*3x Opel Olympia A 1700-2000
*Buick Riviera 1963
*Ford Taunus Coupe 1975
ECUlle on oma lämpöanturinsa, se mikä on imusarjassa kakkos ja kolmospyttyjen välissä siellä tosi ikävässä välissä, kaksinapainen anturi. Mittarin anturi on se mihin tuo huppunatsa sopiiKimi-oz kirjoitti:Ok, mä ajattelin että ruiskun sähkösarjan lämpöanturi voisi liittyä jotenkin myös johonkin kylmäkäyntihässäkkään, ilmeisesti siis ei mitenkään?jeddah kirjoitti:Älä haaroita niitä öljynpaine- ja vedenlämpömittarien antureita! Ne menevät vain mittareille, joten käytä auton alkuperäisiä piuhoja mieluummin...
Jjaa saattaapa ollakin... Saattaa tosin olla olemattakin.. Kantsii tutkia johtojen värejä mitä niihin menee, itsellä jälkiasennusruiskun bensapumpun rele löysi paikkansa ihan sulakerasiasta. Dohcissa siellä jalkatilassa oli vain flektien rele, vaan ohc:ssa on senkin tilalla visko...Kimi-oz kirjoitti:Ruiskun sähkösarjassa roikkuu kaksi relettä suht lähellä boksia apparin jalkatilassa. Itse olin siinä uskossa että toinen niistä olisi bensapumpun rele?!jeddah kirjoitti:Bensapumppu vaatii releytyksen, sini-puna tai puna-sini johto ohjaa releen miinusta, Sierrassa se menee auton johtosarjaan ja rele on sulakeboksissa joten se on helpompi rakentaa kokonaan uudelleen Taunuksessa.
Mertie pub & 3D
No jos sulla ei oo semmosta tiivistettä irtonaisena, niin laita sitten se yksilö missä on tiiviste valmiina.. Ni ei tarvi ostaa uutta tiivistettä turhaan (mikäli se ei sillä pienellä väkivallalla jo mennyt epäkelpoiseksi)Kimi-oz kirjoitti:Niin mäkin ensin luulin, mutta yhtä puuta (tai metallia...) toi tiivisteen tapainen uloke tuossa toisessa oli, ei mitään saumaa mistä se irtoisi eikä lähtenyt pienellä väkivallallakaan liikkumaan.JeeSe kirjoitti:Eiköpä nuo pakosarjat oo molemmat samallaisia?
Toisessa vaan on se tiiviste paikallaan ja toisessa ei.
Semmonen kartiorinkulahan se tiiviste siis on, eli sama putki pitäis kyllä käydä kumpaankin..
Ja omassani ainakin se tiiviste kolisi kolmena palasena lattialle kun pakoputken joskus irrotin, piti sitten ite rakentaa uus, kun ei jaksanu lähtä varaosaliikkeisiin asti ettimään.. Eli yks särkyvä osa ja yks mahdollinen vuotokohta vähemmä kiinteällä tiivisteellä, irtonainen kun voi vuotaa molemmilta puolilta..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Toi on muuten huvittavaa, nykyään kai laillinen, koska esim. 95-malli Polossa on toiminnassa toi parkkisysteemi.Tehro kirjoitti:se on saksan parkki laiton suomessa siksi katkaistu jo maahan tullessaan.Ja Taunuksen omasta sarjasta yksi kysymys:
-ratin takaa lähtevässä vas puoleisessa liittimessä on kokonaan harmaa johto, minne sen pitäisi mennä? Nyt johto on poikki, vaikuttaa kuin se olisi jonkun takia tahallaan katkaistu...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98