2.6 v6 Remppaus ja viritys
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Mikä ero lohkoissa on? Mulla on tossa itellä yksi kokonainen 2,3 motti ja siinä on nyt kiinni AN9 kannet. Koneen vuosimallista ei ole tietoa.
Joku viisas voisi laittaa listan eri kansien vuosimalleista valunumeron perusteella?
Joku viisas voisi laittaa listan eri kansien vuosimalleista valunumeron perusteella?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
käy ne kannet vanhempaanki,mut melkee pitäs olla imusarja myös sit uudempaa mallia ku imukanavat on hivenen erilaiset,käsittääkseni niitä kannentiivisteitä on vaan muutettu hivenen veden kierron suhteen. mutta lohkossa ja kansissa ois kuitenki kaikki vesi ja öljyreijät kaikissa vuosimalleissa samat..
toukokuusta 79 eteenpäin 2.3:seen tuli seuraavat muutokset.
laajennetut imu ja pakokanavat..
puristussuhteen muutos palotiloja sekä männän korkeutta muuttamalla..
imu ja pakoventtiilit suuremmat.
imuventtiilien ohjurinkumit muuttu sellaisiksi "normaaleiksi" pako pysy vielä "sateenvarjolla"
pakosarjat vahvistettiin ja niiden reikiä suurennettiin.
imusarjan kanavat muutui..
nokka-akselin ajoitus aikaisemmaksi 2.5 astetta.
vanha versio eli ennen huhtikuu 79.
kansien valumerkintä AN
puristussuhde 8.75:1
teho 108hv
vääntö 180nm
imuvena 37.1-37.5
pakovena 32.0-32.4
toukokuu 79 jälkeen.
kansien valumerkintä A9
puristussuhde 9.0:1
teho 114hv
vääntö 180nm
imuvena 39.6-40.0
pakovena 33.8-34.2
toukokuusta 79 eteenpäin 2.3:seen tuli seuraavat muutokset.
laajennetut imu ja pakokanavat..
puristussuhteen muutos palotiloja sekä männän korkeutta muuttamalla..
imu ja pakoventtiilit suuremmat.
imuventtiilien ohjurinkumit muuttu sellaisiksi "normaaleiksi" pako pysy vielä "sateenvarjolla"
pakosarjat vahvistettiin ja niiden reikiä suurennettiin.
imusarjan kanavat muutui..
nokka-akselin ajoitus aikaisemmaksi 2.5 astetta.
vanha versio eli ennen huhtikuu 79.
kansien valumerkintä AN
puristussuhde 8.75:1
teho 108hv
vääntö 180nm
imuvena 37.1-37.5
pakovena 32.0-32.4
toukokuu 79 jälkeen.
kansien valumerkintä A9
puristussuhde 9.0:1
teho 114hv
vääntö 180nm
imuvena 39.6-40.0
pakovena 33.8-34.2
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
minkälaiset kanavat siinä 2.6 imusarjassa on? ku ton opuksen kuvien mukaan tossa 2.3 vanhassa on keskinmäinen imukanava kapeempi ja korkeempi ku reunimmaiset. ja uudemmassa eli a9:ssä ois kaikki kanavat saman kokoiset. käviskö se 2.6 imusarja sit mahdollisesti?FoorttiFani kirjoitti:juujuu että imusarjakin pitäis löytää a9.. Saattaa olla sitten hankala löytää. Mites mahtaa olla jos höylää 2.6 kansista millin pois, niin paljonkohan tuo palotila pienenee noissa kuutiosenteissä.? Eikös se niin ollut että millin lasku on maksimi jos ei imusarjaa lasketa myös?
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
mä en tiedä tosta,ei oo omakohtasia kokemuksia 2.6:sesta ja tää opus mikä mulla on ei käsittele 2.6 konetta ollenkaan kun se tais olla jo haudattu kun tässä on taas kuitenki 2.0 ja 2.8 vee kutoset ton 2.3:sen lisäksi...FoorttiFani kirjoitti:ei oo irtonaisena, enkä viitti vielä irrottaa. Tarkotus olis koittaa konetta käymään tässä joku päivä ja käydä katsastamassa vielä ennen lumia. Sen jälkeen vasta räjäyttää osiks koko kone. Entäs onko 2.6 ja 2.3 kansien kanavissa paljon eroa? Jos puhutaan niistä vanhanmallin kansista.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10