2.6 v6 Remppaus ja viritys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Joo tuo 1,5mm oli siis arvio, niinkuin tuossa lukee.

Ilmeisesti kannattaa valita uudemman 114hv 2,3 kannet, koska niissä paremmat kanavat ja venttiilit?
108hv ja 114hv venttiilien halkaisijat voisi selvittää.
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

tääl oli juteltu et ei ehkä sopis ne uudemmat kannet noin vanhaan lohkoon, varmaa tietoa kellään? 2.3 kansii pystyy vissiin 2.8 venat laittaa ihan ongelmitta?
ohc205
Viestit: 275
Liittynyt: 30 Marras 2007, 16:16
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mikä ero lohkoissa on? Mulla on tossa itellä yksi kokonainen 2,3 motti ja siinä on nyt kiinni AN9 kannet. Koneen vuosimallista ei ole tietoa.

Joku viisas voisi laittaa listan eri kansien vuosimalleista valunumeron perusteella?
6 Granadaa (tehokkain 181,5hv /323,9Nm, 8 Sierraa, Taunus -70M, Escort -75
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kyl ne A9 kannet käsittääkseni käy vanhempaankin lohkoon, vanhemman imusarjan sopimisesta en oo varma.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
gepardi
Viestit: 926
Liittynyt: 15 Loka 2004, 01:11
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja gepardi »

Mois kirjoitti:Kyl ne A9 kannet käsittääkseni käy vanhempaankin lohkoon, vanhemman imusarjan sopimisesta en oo varma.
No, mitäs moissille kuuluu? Terve nyt vain offtopiccina? Gepardi tuli nyt Kaupukiin ja vetää vain olutta ja kuuntelee hyvää musaa.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

käy ne kannet vanhempaanki,mut melkee pitäs olla imusarja myös sit uudempaa mallia ku imukanavat on hivenen erilaiset,käsittääkseni niitä kannentiivisteitä on vaan muutettu hivenen veden kierron suhteen. mutta lohkossa ja kansissa ois kuitenki kaikki vesi ja öljyreijät kaikissa vuosimalleissa samat..

toukokuusta 79 eteenpäin 2.3:seen tuli seuraavat muutokset.
laajennetut imu ja pakokanavat..
puristussuhteen muutos palotiloja sekä männän korkeutta muuttamalla..
imu ja pakoventtiilit suuremmat.
imuventtiilien ohjurinkumit muuttu sellaisiksi "normaaleiksi" pako pysy vielä "sateenvarjolla"
pakosarjat vahvistettiin ja niiden reikiä suurennettiin.
imusarjan kanavat muutui..
nokka-akselin ajoitus aikaisemmaksi 2.5 astetta.

vanha versio eli ennen huhtikuu 79.

kansien valumerkintä AN
puristussuhde 8.75:1
teho 108hv
vääntö 180nm
imuvena 37.1-37.5
pakovena 32.0-32.4

toukokuu 79 jälkeen.

kansien valumerkintä A9
puristussuhde 9.0:1
teho 114hv
vääntö 180nm
imuvena 39.6-40.0
pakovena 33.8-34.2
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

juujuu että imusarjakin pitäis löytää a9.. Saattaa olla sitten hankala löytää. Mites mahtaa olla jos höylää 2.6 kansista millin pois, niin paljonkohan tuo palotila pienenee noissa kuutiosenteissä.? Eikös se niin ollut että millin lasku on maksimi jos ei imusarjaa lasketa myös?
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

FoorttiFani kirjoitti:juujuu että imusarjakin pitäis löytää a9.. Saattaa olla sitten hankala löytää. Mites mahtaa olla jos höylää 2.6 kansista millin pois, niin paljonkohan tuo palotila pienenee noissa kuutiosenteissä.? Eikös se niin ollut että millin lasku on maksimi jos ei imusarjaa lasketa myös?
minkälaiset kanavat siinä 2.6 imusarjassa on? ku ton opuksen kuvien mukaan tossa 2.3 vanhassa on keskinmäinen imukanava kapeempi ja korkeempi ku reunimmaiset. ja uudemmassa eli a9:ssä ois kaikki kanavat saman kokoiset. käviskö se 2.6 imusarja sit mahdollisesti?
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ei oo irtonaisena, enkä viitti vielä irrottaa. Tarkotus olis koittaa konetta käymään tässä joku päivä ja käydä katsastamassa vielä ennen lumia. Sen jälkeen vasta räjäyttää osiks koko kone. Entäs onko 2.6 ja 2.3 kansien kanavissa paljon eroa? Jos puhutaan niistä vanhanmallin kansista.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

FoorttiFani kirjoitti:ei oo irtonaisena, enkä viitti vielä irrottaa. Tarkotus olis koittaa konetta käymään tässä joku päivä ja käydä katsastamassa vielä ennen lumia. Sen jälkeen vasta räjäyttää osiks koko kone. Entäs onko 2.6 ja 2.3 kansien kanavissa paljon eroa? Jos puhutaan niistä vanhanmallin kansista.
mä en tiedä tosta,ei oo omakohtasia kokemuksia 2.6:sesta ja tää opus mikä mulla on ei käsittele 2.6 konetta ollenkaan kun se tais olla jo haudattu kun tässä on taas kuitenki 2.0 ja 2.8 vee kutoset ton 2.3:sen lisäksi...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ookei, no kai nää kaikki selvii sitte joskus kun saan koneenki purettua :)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Mul on 2.3 ja 2.6 kannet irtonaisina, eikä niistä silmällä nää paljon eroa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

onko ne 2.3 kannet a9 vai vanhemmat?
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ne on AN kannet eli ne vanhemmat!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

oukey, no pitää kyllä harkita jos laittais 2.3 vanhat kannet ja niihin 2.8 venat. tai sitte 2.6 kannet 2.8 venoil ja millin laskettuina. aika näyttää
Vastaa Viestiin