Sivu 62/67

Lähetetty: 14 Marras 2013, 01:58
Kirjoittaja Samu
ostaisin jos olis paaaljon realistisempi hinta..ja suomessa :lol:

Lähetetty: 14 Marras 2013, 11:04
Kirjoittaja Vermilion
Kova hinta pienimmällä moottorilla olevasta autosta...
Eri asia olisi jos kyseessä olisi isoimmalla moottorilla oleva täysillä herkuilla oleva malli.
Sittenkin hinta on kova, jos kyseessä olisi 2 ovinen malli niin asillinen hinta voisi olla joku
8-10t, tama siis oma mielipide.

Lähetetty: 14 Marras 2013, 11:19
Kirjoittaja hdemk1
Aijaa, täällä onkin vaan näköjään pelkkiä persaukisia huutelemassa ja purkamassa vitutustaan ulos... :?

VB = Verhandlungsbasis = perusta neuvotteluille. Eli ei siitä nyt ihan tuota tarvitse maksaa. Autokauppoja tehneenä tiedän (kuten varmasti moni muukin), että kun menee käteisen kanssa ilman vaihtokotteroa kaupoille, niin myyjän kämmentä alkaa poltella kyllä kummasti. Myyjän kanssa juttelematta ei voi tietenkään tietää paljonko tuo neuvotteluvara on, mutta se voisi olla tuon pyyntihintaisessa 4-numeroinen luku. Hintaan vaikuttaa tässä kohtaa eniten kilometrien vähyys, ei koneen koko eikä ovien määrä tai katon muoto. Autohan on muuten malliston huipulta GXL-varustelullaan, vain kone perusmallinen ja ehkä muutamia harvoja valinnaisia lisävarusteita uupuu.

1.6GT kone on yllättynyt minut reippaudellaan todella positiivisesti. 4 ovea perheelliselle on itse asiassa etu, ei haitta. Ymmärrän hyvin Coupe-kuumeen, kun itselläkin sellainen on ja sellaista haettiin. Niin vain kävi, että siitä omasta Coupesta tuli niin hyvä, että enää ei kehtaa lasten kanssa ajella kuin hyvällä säällä ja parempiin tapahtumiin. Siksi talouteen hankittiin käyttökuntoinen 1971 17m Turnier 2,3 V6 koneella ja pehmeällä takapenkillä. Sillä on hyvä lähteä lasten kanssa liikkeelle arkenankin, ei haittaa hiekka ja kenkien jäljet saati sade.

Korjaan itseäni sen verran, että tuollaista on mahdoton jälkikäteen mistään raadosta tehdä. Rahallakaan ei saa kaikkea.

P.S. En vetänyt hernettä nenään. Koitan vain tuoda toista näkökulmaa asiaan, kuin pelkkää mörkömoottori ja coupe-korin peukutusta. :D

Lähetetty: 14 Marras 2013, 11:45
Kirjoittaja isoatlas
isoatlas kirjoitti:Hyi, sehän on vaan 1.6:nen ja oviakin on neljä...eihän tuollaista kukaan osta :!: ....ainakaan kukaan Suomesta.

Tuolla aikaisemmalla kommentillani tarkoitin juurikin sitä hyvin yleistä ajatusta mikä valloillaan, en omaa mielipidettäni todellakaan!....itseäni taas ei coupe kori kiinnosta pätkän vertaa...4-ovisenkin GXL:n omistan paljon mielummin, olipa kone mikä tahansa.

Lähetetty: 14 Marras 2013, 12:01
Kirjoittaja Vermilion
Enemmänkin, näin => 2 ovinen harvinaisempi, => isompi moottori harvinaisempi. =>>> Isompi hinta
Onhan tuo siinä mielessä siisti että niin vähän ajettu ja paremmin varusteltu malli, toivottavasti ei osta kukaan jokapäiväiseen käyttöön tuota, olisi parempi museossa kuin ajossa. Näkisivät tulevat sukupolvet millaisia autoja joskus muinoin ollut.

Lähetetty: 14 Marras 2013, 12:12
Kirjoittaja hdemk1
Vermillionin esittämä kaava on se perinteinen malli. Koitin omalla kommentoinnillani rikkoa sitä kaavaa ja saada ajatuksia heräämään myös neliovisten mallien osalta. Hyvänä pointina esille nostettiin sama ajatus, minkä kirjoittamista itsekin mietin: museoon tuollainen kuuluu pällisteltäväksi. Vaikka oma coupe on nyt kohta "jo" 56tkm ajettu, niin sekin on alkanut säälittää, ei kehtaa paria tonnia vuodessa enempää rullailla, kun lähtökilometrit on noin alhaiset :arrow: laskee arvo muuten liikaa... :D

Isoatlas on pukenut ajatuksensa tyylikkäästi sarkasmin saappaisiin. Hienoa, että arvostusta löytyy myös muita malleja kohtaan. Mielestäni kuitenkin liian vähän. Harvinaisuudet maksaa aina, mutta totuus on se, että näitä arkipäivän kulkineita säästyy ihan liian vähän. GXL-Taunus on nyt kuitenkin ollut vielä sen hintainen, että siihen ei ole tarvittu lääkärin/lakimiehen palkkaa 70-luvulla. Siihen on yltänyt jopa tavan palkkatyöläinen. Tänä päivänä tuollainen herättää ihan yhtä ansaittua huomiota kuin 2.3 Coupekin, tavan tallaaja ei osaa samalla tavalla eroa ko. autojen välille tehdä kuin me, ketkä halkaisemme hiuksia ja ratkomme nyanssieroja.

Hyvää keskustelua poijjaat.

Lähetetty: 14 Marras 2013, 12:15
Kirjoittaja taunus 78
Ainakaan mk2 kohdalla ei pidä paikkaansa että 2 ovinen olis harvinaisempi.

Lähetetty: 14 Marras 2013, 12:38
Kirjoittaja ardhu
Eipä tartte kun ajella 4 ovisella mk3 1.6 gx:llä niin juttu kaveria riittää kun käy tankilla. Mun mielestä mk1 on hieno neliovisena kun taas mk2 ja 3 hienompia kaks ovisina..

Lähetetty: 14 Marras 2013, 13:47
Kirjoittaja isoatlas
Kyllä mk1 neliovisia on ainakin säästynyt vähemmän, kuin kaksiovisia....ja liekkö myös neliovisia myyty vähemmän korkeamman hinnan vuoksi?

PS. Yhden 4d -75 taas kävin eilen pelastamassa paalaukselta.

Lähetetty: 14 Marras 2013, 16:22
Kirjoittaja hdemk1
Ihmismielen geeniperimään on tartutettu sisäsyntyinen tarve erottautua joukosta. Erottautumisen tapoja on monia ja autoharrastusrintamalla sitä on pidetty perinteisesti voimissa istahtamalla valmistusmääriltään tai jollain muulla mittapuulla mitattuna vähälukuiseen kehonsiirtimeen. (On kuultu jopa hurjaakin hurjempia tarinoita siitä, kuinka nainen haluaa erottautua miehestä tämän liiallisen rakkaudenosoitusten vuoksi. Kohde on tosin näissä tapauksissa sijainnut siellä tallin puolella elottomana rautakasana, ei lämpöisen keittiön ja kiehuvien ruokapatojen äärellä hyörivän rouvan muodossa.) Tämä on aiheuttanut sen, että massavalmisteisten autojen (rahallinen) arvo on ollut aina kyseenalainen. Suuntaus on minusta muuttumassa ja hienoja entisöintejä ja paalilta pelastamisia on nähty enennevässä määrin sellaisten autojen muodossa, mitkä eivät ole kelvanneet vuosikymmeniin kellekään. Ehkä niitä on jo paalattu sen verran, että ovat jo lukumäärältään niin harvinaisia, että niistä onkin tullut kiinnostavia? Vieläkin autoja menee paaliin ihan liikaa, osin sen vuoksi, että ne ovat "arvottomia", vaikka olisivat kunnostettujakin. Ei olla valmiita laittamaan rahoja kiinni, kun niistä ei saa omia pois. Sen tekosyyn varjoon ei kannata hakeutua, aniharvoin käy niin hyvä tuuri, että näistä saisi omat pois, puhumattakaan voitoista.

Lähetetty: 14 Marras 2013, 20:37
Kirjoittaja Taunus-Sälli
komiahan tuo on,kelpais kyllä helposti 1.6:sena ja 4-ovisena 8)

jotenki vaan nuo kilometrit ei oo oikeen uskottavat,vähä liian "kuluneen" näkönen ollakseen 9 tonnia ajettu.
lähinnä tuo konehuone. ja ihmeen vähän ja ei muutenkaan kovin häävejä kuvia oo ottanu melkeen käyttämättömästä taunuksesta.. ja vertauspohjana käytän ihan vaan niitä muutamaa muuta 10-50tkm. ajettua tanea mitä on tuolla ollu vuosien mittaan myynnissä..

Lähetetty: 14 Marras 2013, 21:20
Kirjoittaja Taunus-Sälli
niin ja tuo kuva tuosta itte mittarilukemasta kertoo jo aika paljon... :wink:

Lähetetty: 14 Marras 2013, 22:18
Kirjoittaja p3
Mää näistä mittää tiijä, mutta miks ostaa uus auto jos sillä ajetaan 40 vuodessa 9000km, mutta kuiten pidetään huolta kunnosta kun ei se olis tuollasena säilyny ilman vähintään vuosittaista fiksausta.

Lähetetty: 18 Marras 2013, 07:54
Kirjoittaja Tomi
http://www.tori.fi/kanta-hame/Wolfrace_ ... m?ca=7&w=3

Aika suolanen hinta,mutta kiillotettuna helvetin hienot.

Lähetetty: 19 Marras 2013, 12:16
Kirjoittaja Vermilion