Ostetaan ja Myydään muualla

Ostaa, Myy, Vaihtaa - Rehellistä kaupankäyntiä
ILMOITUSTEN TURHA KOMMENTOIMINEN KIELLETTY !!

Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

ostaisin jos olis paaaljon realistisempi hinta..ja suomessa :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kova hinta pienimmällä moottorilla olevasta autosta...
Eri asia olisi jos kyseessä olisi isoimmalla moottorilla oleva täysillä herkuilla oleva malli.
Sittenkin hinta on kova, jos kyseessä olisi 2 ovinen malli niin asillinen hinta voisi olla joku
8-10t, tama siis oma mielipide.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
hdemk1
Viestit: 48
Liittynyt: 27 Loka 2011, 13:50

Viesti Kirjoittaja hdemk1 »

Aijaa, täällä onkin vaan näköjään pelkkiä persaukisia huutelemassa ja purkamassa vitutustaan ulos... :?

VB = Verhandlungsbasis = perusta neuvotteluille. Eli ei siitä nyt ihan tuota tarvitse maksaa. Autokauppoja tehneenä tiedän (kuten varmasti moni muukin), että kun menee käteisen kanssa ilman vaihtokotteroa kaupoille, niin myyjän kämmentä alkaa poltella kyllä kummasti. Myyjän kanssa juttelematta ei voi tietenkään tietää paljonko tuo neuvotteluvara on, mutta se voisi olla tuon pyyntihintaisessa 4-numeroinen luku. Hintaan vaikuttaa tässä kohtaa eniten kilometrien vähyys, ei koneen koko eikä ovien määrä tai katon muoto. Autohan on muuten malliston huipulta GXL-varustelullaan, vain kone perusmallinen ja ehkä muutamia harvoja valinnaisia lisävarusteita uupuu.

1.6GT kone on yllättynyt minut reippaudellaan todella positiivisesti. 4 ovea perheelliselle on itse asiassa etu, ei haitta. Ymmärrän hyvin Coupe-kuumeen, kun itselläkin sellainen on ja sellaista haettiin. Niin vain kävi, että siitä omasta Coupesta tuli niin hyvä, että enää ei kehtaa lasten kanssa ajella kuin hyvällä säällä ja parempiin tapahtumiin. Siksi talouteen hankittiin käyttökuntoinen 1971 17m Turnier 2,3 V6 koneella ja pehmeällä takapenkillä. Sillä on hyvä lähteä lasten kanssa liikkeelle arkenankin, ei haittaa hiekka ja kenkien jäljet saati sade.

Korjaan itseäni sen verran, että tuollaista on mahdoton jälkikäteen mistään raadosta tehdä. Rahallakaan ei saa kaikkea.

P.S. En vetänyt hernettä nenään. Koitan vain tuoda toista näkökulmaa asiaan, kuin pelkkää mörkömoottori ja coupe-korin peukutusta. :D
-69 17m HT race replica projekti
-73 Taunus GXL Coupe MR
-74 Escort Mk1 Sport projekti
-81 Buick Electra Limited 2dr coupe MR
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

isoatlas kirjoitti:Hyi, sehän on vaan 1.6:nen ja oviakin on neljä...eihän tuollaista kukaan osta :!: ....ainakaan kukaan Suomesta.

Tuolla aikaisemmalla kommentillani tarkoitin juurikin sitä hyvin yleistä ajatusta mikä valloillaan, en omaa mielipidettäni todellakaan!....itseäni taas ei coupe kori kiinnosta pätkän vertaa...4-ovisenkin GXL:n omistan paljon mielummin, olipa kone mikä tahansa.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Enemmänkin, näin => 2 ovinen harvinaisempi, => isompi moottori harvinaisempi. =>>> Isompi hinta
Onhan tuo siinä mielessä siisti että niin vähän ajettu ja paremmin varusteltu malli, toivottavasti ei osta kukaan jokapäiväiseen käyttöön tuota, olisi parempi museossa kuin ajossa. Näkisivät tulevat sukupolvet millaisia autoja joskus muinoin ollut.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
hdemk1
Viestit: 48
Liittynyt: 27 Loka 2011, 13:50

Viesti Kirjoittaja hdemk1 »

Vermillionin esittämä kaava on se perinteinen malli. Koitin omalla kommentoinnillani rikkoa sitä kaavaa ja saada ajatuksia heräämään myös neliovisten mallien osalta. Hyvänä pointina esille nostettiin sama ajatus, minkä kirjoittamista itsekin mietin: museoon tuollainen kuuluu pällisteltäväksi. Vaikka oma coupe on nyt kohta "jo" 56tkm ajettu, niin sekin on alkanut säälittää, ei kehtaa paria tonnia vuodessa enempää rullailla, kun lähtökilometrit on noin alhaiset :arrow: laskee arvo muuten liikaa... :D

Isoatlas on pukenut ajatuksensa tyylikkäästi sarkasmin saappaisiin. Hienoa, että arvostusta löytyy myös muita malleja kohtaan. Mielestäni kuitenkin liian vähän. Harvinaisuudet maksaa aina, mutta totuus on se, että näitä arkipäivän kulkineita säästyy ihan liian vähän. GXL-Taunus on nyt kuitenkin ollut vielä sen hintainen, että siihen ei ole tarvittu lääkärin/lakimiehen palkkaa 70-luvulla. Siihen on yltänyt jopa tavan palkkatyöläinen. Tänä päivänä tuollainen herättää ihan yhtä ansaittua huomiota kuin 2.3 Coupekin, tavan tallaaja ei osaa samalla tavalla eroa ko. autojen välille tehdä kuin me, ketkä halkaisemme hiuksia ja ratkomme nyanssieroja.

Hyvää keskustelua poijjaat.
-69 17m HT race replica projekti
-73 Taunus GXL Coupe MR
-74 Escort Mk1 Sport projekti
-81 Buick Electra Limited 2dr coupe MR
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Ainakaan mk2 kohdalla ei pidä paikkaansa että 2 ovinen olis harvinaisempi.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Eipä tartte kun ajella 4 ovisella mk3 1.6 gx:llä niin juttu kaveria riittää kun käy tankilla. Mun mielestä mk1 on hieno neliovisena kun taas mk2 ja 3 hienompia kaks ovisina..
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kyllä mk1 neliovisia on ainakin säästynyt vähemmän, kuin kaksiovisia....ja liekkö myös neliovisia myyty vähemmän korkeamman hinnan vuoksi?

PS. Yhden 4d -75 taas kävin eilen pelastamassa paalaukselta.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
hdemk1
Viestit: 48
Liittynyt: 27 Loka 2011, 13:50

Viesti Kirjoittaja hdemk1 »

Ihmismielen geeniperimään on tartutettu sisäsyntyinen tarve erottautua joukosta. Erottautumisen tapoja on monia ja autoharrastusrintamalla sitä on pidetty perinteisesti voimissa istahtamalla valmistusmääriltään tai jollain muulla mittapuulla mitattuna vähälukuiseen kehonsiirtimeen. (On kuultu jopa hurjaakin hurjempia tarinoita siitä, kuinka nainen haluaa erottautua miehestä tämän liiallisen rakkaudenosoitusten vuoksi. Kohde on tosin näissä tapauksissa sijainnut siellä tallin puolella elottomana rautakasana, ei lämpöisen keittiön ja kiehuvien ruokapatojen äärellä hyörivän rouvan muodossa.) Tämä on aiheuttanut sen, että massavalmisteisten autojen (rahallinen) arvo on ollut aina kyseenalainen. Suuntaus on minusta muuttumassa ja hienoja entisöintejä ja paalilta pelastamisia on nähty enennevässä määrin sellaisten autojen muodossa, mitkä eivät ole kelvanneet vuosikymmeniin kellekään. Ehkä niitä on jo paalattu sen verran, että ovat jo lukumäärältään niin harvinaisia, että niistä onkin tullut kiinnostavia? Vieläkin autoja menee paaliin ihan liikaa, osin sen vuoksi, että ne ovat "arvottomia", vaikka olisivat kunnostettujakin. Ei olla valmiita laittamaan rahoja kiinni, kun niistä ei saa omia pois. Sen tekosyyn varjoon ei kannata hakeutua, aniharvoin käy niin hyvä tuuri, että näistä saisi omat pois, puhumattakaan voitoista.
-69 17m HT race replica projekti
-73 Taunus GXL Coupe MR
-74 Escort Mk1 Sport projekti
-81 Buick Electra Limited 2dr coupe MR
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

komiahan tuo on,kelpais kyllä helposti 1.6:sena ja 4-ovisena 8)

jotenki vaan nuo kilometrit ei oo oikeen uskottavat,vähä liian "kuluneen" näkönen ollakseen 9 tonnia ajettu.
lähinnä tuo konehuone. ja ihmeen vähän ja ei muutenkaan kovin häävejä kuvia oo ottanu melkeen käyttämättömästä taunuksesta.. ja vertauspohjana käytän ihan vaan niitä muutamaa muuta 10-50tkm. ajettua tanea mitä on tuolla ollu vuosien mittaan myynnissä..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

niin ja tuo kuva tuosta itte mittarilukemasta kertoo jo aika paljon... :wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Mää näistä mittää tiijä, mutta miks ostaa uus auto jos sillä ajetaan 40 vuodessa 9000km, mutta kuiten pidetään huolta kunnosta kun ei se olis tuollasena säilyny ilman vähintään vuosittaista fiksausta.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

http://www.tori.fi/kanta-hame/Wolfrace_ ... m?ca=7&w=3

Aika suolanen hinta,mutta kiillotettuna helvetin hienot.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin